Foto: Shutterstock

Aktivizējušies krāpnieki, kuri, uzdodoties par bankas "Swedbank" pārstāvjiem, iedzīvotājiem izsūta maldinošas īsziņas par kontā it kā aplami ieskaitītu naudu, kas jāpārskaita atpakaļ. "Swedbank" mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska uzsver, ka banka nav saistīta ar īsziņām un aicina klientus būt piesardzīgiem.

''Uz telefonu atnāk īsziņa, ka tev ienākusi nauda, bet īstenībā nav un liek sūtīt atpakaļ, it kā sajaucis būtu,'' sociālajā tīklā "Facebook" raksta Reinis, kurš saņēmis šādu īsziņu.

Jakubovska aicina iedzīvotājus būt piesardzīgiem un rūpīgi izvērtēt, kam tiek atklāti personas dati un konta informācija, proti, tos nevajadzētu ievadīt svešās un nedrošās interneta vietnēs.

Bankas uzmanības lokā nonākusi arī kāda interneta vietne, kas izplatījusi informāciju par interneta loterijām un apmeklētāju piesaistei maldinoši izmantojusi "Swedbank Latvia" logo. Arī šajā gadījumā vietnei un loterijām ar banku saistības nav.

Pagaidām bankā nav saņemtas sūdzības no klientiem, kuri būtu iekrituši šāda veida krāpnieku liktajās lamatās.

Jau iepriekš krāpnieki maldināšanas nolūkos izmantojuši bankas logo, piemēram, pērnā gada septembrī "Swedbank Latvia" brīdināja savus klientus neatvērt krāpnieciskas e-pasta vēstules, kas it kā tiek izsūtītas bankas vārdā un kurās izplatīta maldinoša informācija par konta bloķēšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!