Foto: DELFI

Lai atbilstu Eiropas Savienības regulas izmaiņām, no nākamā gada 1.janvāra Latvijā vairs nebūs pieejams līdzšinējais automātiskās rēķinu apmaksas risinājums, portālu "Delfi" informēja AS "Swedbank" komunikācijas virziena vadītāja Kristīne Jakubovska.

Līdz ar integrāciju eirozonā maksājumiem Latvijā ir jāatbilst Vienotās Eiropas maksājumu telpas (SEPA) prasībām. Tādēļ no 2015.gada janvāra Latvijā pašlaik izmantotie automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojumi, kas tiek veikti, izmantojot tiešā debeta maksājumus, būs jāaizvieto ar citiem SEPA atbilstīgiem risinājumiem. Plānots, ka ar jauno sistēmu uzņēmums nosūtīs uz klienta banku apmaksājamo rēķinu, un klients varēs uzticēt bankai savā vārdā sagatavot un izpildīt maksājumu rēķina apmaksai – klients pats būs iniciators rēķina apmaksai.

Lielākā Latvijas banka "Swedbank" savā internetbankā ieviesīs e-rēķinus, kuriem varēs pieslēgt arī automātisko apmaksu vai ar vienu "klikšķi" apmaksāt pašiem. "Swedbank" prognozē būtisku e-rēķinu izplatības pieaugumu Latvijā, jo jaunais risinājums būs ērtāks, tā mērķauditorija būs vairāk nekā miljons bankas klientu, turklāt par automātiskās apmaksas funkciju nebūs jāmaksā.

Šis risinājums ir pārņemts no Igaunijas un Somijas, kur tas jau sekmīgi strādā, nodrošinot visus e-rēķinus maksātājam vienuviet internetbankā – vienā drošā vidē, kur cilvēks jau ir pieradis veikt maksājumus. Uzņēmumiem, kuri plāno piegādāt savus rēķinus "Swedbank" klientiem internetbankā un nodrošināt to automātiskas apmaksas iespēju arī pēc 1.janvāra, patlaban ir izšķirošais brīdis sākt sagatavošanas darbus. Decembrī "Swedbank" informēšot klientus – pašreizējās automātiskās apmaksas lietotājus par to, kuri uzņēmumi ieviesīs e-rēķinus jau šogad.

"Dažādi rēķinu apmaksas veidi cilvēkam bieži vien nozīmē nepieciešamību atcerēties vairākas paroles, pārslēgties no vienas virtuālās vides uz otru, ievadīt prasītos konta numurus un citu daudzciparu informāciju. Mūsdienās cilvēki arvien vairāk grib finanšu darbības veikt vienuviet, piemēram, savā internetbankā. Tāpēc visi rēķini un to apmaksa vienuviet ir loģisks solis nākotnes virzienā, jo klientam nozīmē ērtību un laika ietaupījumu," norāda "Swedbank" E-rēķinu projekta vadītājs Andris Lasmanis.

Patlaban 180 000 "Swedbank" klientu lieto automātisko rēķinu apmaksu. Kopā "Swedbank" internetbankā ar automātiskās apmaksas palīdzību patlaban tiek apmaksāti 3,5 miljoni rēķinu gadā.

Tiem pakalpojumu sniedzējiem, kuri ieviesīs iespēju piedāvāt savus e-rēķinus "Swedbank" internetbankā līdz gada beigām, arī e-rēķinu apmaksa turpināsies automātiski. Tiem, kas nebūs ieviesuši e-rēķinus līdz gada beigām, automātiskā rēķinu apmaksa vairs nevarēs turpināties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!