Foto: F64

Pērn uzņēmumi dažādām organizācijām, kas saņēmušas sabiedriskā labuma statusu, ziedojuši 34,5 miljonus eiro, savukārt pretī jau saņēmuši nodokļu atlaides 12,7 miljonu eiro apmērā, un šī summa vēl pieaugs, jo daļa uzņēmumu vēl nav iesnieguši gada pārskatus, svētdien vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "de facto".

Savukārt fiziskas personas ziedojušas 4,7 miljonus eiro, un vēl 5,23 miljoni ziedoti anonīmi, atsaucoties uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datiem ziņo raidījums.

Raidījums "de facto" atklājis, ka uzņēmums "4finance" 2013.gadā dažādiem mērķiem ziedojis 1 145 000 eiro. Savukārt no valsts par to saņēmis nodokļu atlaidi 715 000 eiro apmērā. Tātad uzņēmuma faktiskais ieguldījums bijis 430 000 eiro, pārējais ir valsts budžetā neiekasētie nodokļi, secina raidījums.

Savukārt 2014.gadā "4finance" ziedojis 800 000 eiro, no kuriem kopējais ietaupījums nodokļu atlaides veidā lēšams ap 220 000, ziņo raidījums, piebilstot, ka reklāmas budžets šajā summā nav ieskaitīts.

Viens no ziedošanas nosacījumiem paredz, ka nedrīkst ziedojuma saņēmējiem uzlikt pienākumu, piemēram, reklamēt ziedotāju. VID norādījis, ka aizliegums sportistiem izmantot ziedotāja logo bijis viens no jautājumiem, kam sekojušas izmaiņas normatīvajos aktos. Taču arī tagad esot aizdomas par to, ka uzņēmēji tomēr sagaidot no ziedojuma saņēmēja kādu redzamu pateicību, un mēģinot to risināt ar formāla reklāmas līguma palīdzību, ko slēdz ar ziedojuma saņēmēju par atsevišķu summu.

"Ja mūsu mērķis būtu vienkārši reklamēt mūsu uzņēmumu, mēs aizietu uz TV un pateiktu, mēs noliktu naudu un mēs dabūtu daudz efektīvāku reklāmu pretī, nekā tā, ko mēs varbūt dabūjam uz sportistu krekliņiem ar mazu mūsu logo," raidījuma sacījis "4finance" izpilddirektors Toms Jurjevs.
Nodokļu atlaidēm ir noteikti griesti, un VID pieredze liecinot, ka uzņēmēji visbiežāk ziedo tik lielas summas, lai uz tām attiektos atlaižu politika.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!