Čehijas autobūves kompānija "Škoda Auto" ("Škoda"), kas ietilpst "Volkswagen" (VW) grupā, pirmdien atklāja, ka 1,2 miljoni tās automašīnu ir aprīkotas ar programmatūru, kas atļauj krāpšanos gāzu izmešu pārbaudēs.

"Es varu apstiprināt, ka attiecībā uz "Škoda" zīmolu ir saražoti 1,2 miljoni automašīnu," aģentūrai AFP sacīja "Škoda" preses pārstāvis Jozefs Balāžs.

"Mēs runājam par iepriekš ražotajiem "EA 189" motoriem, kuri šobrīd ir lietošanā," viņš informēja, piebilstot, ka šie transportlīdzekļi "ikdienas lietošanā ir pilnīgi droši".

"Visas jaunās ar dīzeļdzinējiem aprīkotās "Škoda automašīnas", kuras ir pārdošanā Eiropas Savienībā (ES), atbilst "Euro 6" izmešu normām," norādīja "Skoda" pārstāvis.

Jau vēstīts, ka Vācijas autobūves uzņēmums "Audi", kas arī ietilpst VW grupā, pirmdien paziņoja, ka visā pasaulē 2,1 miljonam tā automašīnu ar dīzeļa dzinēju ir programmatūra, kas atļauj krāpšanos gāzu izmešu pārbaudēs.

Vācijā vien ir 577 tūkstoši tādu "Audi" automašīnu, bet ASV tādu ir 13 tūkstoši, paziņoja kompānijas preses pārstāvis.

Rietumeiropā kopumā ir 1,42 miljoni "Audi" automašīnu, kas aprīkotas ar krāpniecisko programmatūru.

"Audi" preses pārstāvis norādīja, ka programmatūra ir ievietota modeļu "A1", "A3", "A4", "A6", "Q3", "Q5" un "TT" automašīnās ar dīzeļa dzinēju.

VW pagājušajā nedēļā izraisīja globāla mēroga skandālu, atzīstot, ka 11 miljoni tā dīzeļautomobiļu, tai skaitā 2,8 miljoni Vācijā, ir aprīkoti ar programmatūru, kas, braucot normālā režīmā, izslēdz izmešu kontroli, un ieslēdz to tikai tad, kad tiek veikta automašīnu gāzu izmešu pārbaude.

Saistībā ar skandālu VW akcijas cena ir sarukusi par trešdaļu un pirmdien turpināja kritumu. Kompānijai ASV draud sods līdz 18 miljardiem ASV dolāru (16 miljardiem eiro).

Laikraksts "Bild am Sonntag" nedēļas nogalē vēstīja, ka šo programmatūru nodrošinājusi Vācijas auto daļu piegādātāja "Bosch", kas jau 2007. gadā brīdinājusi VW grupu, ka šī programmatūra paredzēta lietošanai tikai testos, bet tās lietošana uz ceļiem būtu nelikumīga.

Vācijas varas iestādes ir nolēmušas, ka VW līdz 7. oktobrim ir jānosaka laika grafiks visu tā ražoto dīzeļautomobiļu pielāgošanai nacionālajiem piesārņojuma standartiem.

Līdzšinējais VW vadītājs Martins Vinterkorns trešdien atkapās no amata šī skandāla dēļ, un piektdien par grupas jauno ģenerāldirektoru tika iecelts tās meitaskompānijas "Porsche" vadītājs Matiass Millers.

Vācijas prokuratūra pirmdien paziņoja, ka pret Vinterkornu sākta kriminālizmeklēšana par viņa iesaisti spēkratu aprīkošanā ar krāpnieciski programmatūru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!