Pašlaik lielākā valsts monopoluzņēmuma "Krievijas dzelzceļš" problēma ir hronisks finanšu līdzekļu trūkums, intervijā Kremļa subsidētajam televīzijas kanālam "Rossija24" paziņojis uzņēmuma vadītājs Vladimirs Jakuņins.

"Es nebūšu oriģināls šajā jautājumā, bet uzņēmuma galvenās problēmas ir saistītas ar hronisku finanšu līdzekļu trūkumu, kas neļauj īstenot tās ilgtermiņa programmas, kas ir apstiprinātas jau pirms gadiem," sacījis pret Krieviju vērsto ASV sankciju sarakstā iekļautais Jakuņins, kurš pērnā gada martā apmeklēja arī "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa dzimšanas dienas svinības.

Kā galveno projektu, kuru naudas trūkuma dēļ šobrīd nav iespējams pilnveidot, Jakuņins intervijā nosaucis Transsībīrijas ekspreša modernizāciju, taču problemātiski esot strādāt arī ar Piemaskavas dzelzceļa pazemes līnijām, dzelzceļa pievadiem, kas izbūvēti pie lielākajām ostām, un ātrgaitas vilciena projektiem.

Jānorāda gan, ka, neskatoties uz finanšu trūkumu, Jakuņins par kompānijas plāniem pēdējā gada laikā nav bijis piezemēts un turpinājis paziņot par ievērojamiem megaprojektiem, kuri Krievijai esot vitāli nepieciešami.

Piemēram, kā uzskata Jakuņins, nepieciešams izbūvēt Transsibīrijas lielceļu no Tālajiem Austrumiem līdz Ņujorkai, šķērsojot Beringa šaurumu.

Tāpat šā gada aprīlī vēstīts, ka Pekina ir ieinteresēta investēt 5,2 miljardus ASV dolāru Krievijas pirmā ātrgaitas vilciena trases izbūvē. Tolaik Jakuņins vērtēja, ka no nepieciešamās summas 20,5 miljardus ASV dolāru segs valsts.

"Krievijas dzelzceļš" iepriekš brīdināja Kremli, ka līdz 2020.gadam tam būs nepieciešama papildu astoņus miljardus ASV dolāru liela subsīdija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!