Foto: AFP/Scanpix/LETA
Studenti, kuri lekcijās raksta ar pildspalvu nevis datoru, gūst labākas studiju sekmes, apkopojot vairāku pētījumu datus, vēsta laikraksts "The New York Times".

Prinstonas un Kalifornijas Universitātēs tika veikts eksperiments, nodalot studentu grupas tajos, kuri lekciju piezīmes raksta ar roku un tajos, kuri raksta ar datoru. Eksperiments atklāj, ka tie, kuri izmantoja datorus, lekciju saturu uztvēra vājāk.

Pētnieki pieļauj, ka tas skaidrojamas ar apstākli, ka studenti, kuri raksta ar roku, bija spiesti koncentrētāk pārdomāt lektora sacīto, lai paspētu kodolīgi un saprotami pierakstīt izteikto domu. Savukārt studenti, kuri izmantoja datoru, vairumā gadījumu centās nevis izprast sacīto, bet drīzāk tehniski transkriptēt tekstu.

Pie līdzīgiem secinājumiem nonākušas arī Jorkas un Makmāstera universitātes Kanādā. Pētījuma ietvaros pētnieki pārbaudīja studentus, kuriem līdzi bija elektroniskās ierīces, [1] lūdzot lekciju laikā uz neilgu brīdi aplūkot saturu, kas nav tieši saistīts ar mācību materiālu, piemēram, kino seansu laikus. Arī dati no šī pētījumam apstiprina, ka šo studentu[2] sekmes, ka lekciju laikā izmantoja datorus, bija zemākas par tiem studentiem, kas strādā bez elektronisko ierīču palīdzības.

Tādu pašu pētījuma rezultātu uzrādīja arī ASV Militārās Akadēmijas pētnieku veikums ekonomikas nodarbību laikā.

"The New York Times" norāda, ka tāpat eksistē pamatoti pierādījumi, ka rakstīšana ar roku uzlabo motoriskās spējas, atmiņu un radošumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!