Foto: DELFI

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) domā, ka AS "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcienu modernizācijas projekta beigu termiņš tiks ievērots, tāpēc DLRR nav pamata uzskatīt, ka kavēšanās varētu atstāt ietekmi uz uzņēmuma plānotajiem ieņēmumiem no projekta, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

"Pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR), DLRR un AS "VRC Zasulauks", tiešām kavē noslēgtā līguma starp PV un "DMU vilcieniem" par dīzeļvilcienu modernizāciju termiņus. Kavējuma iemesls ir komplektējošo daļu piegādes termiņu neievērošana. Par iemesliem vairākkārt tika runāts kopējās sēdēs ar "DMU vilcieniem", PV pārstāvju un ekspertu piedalīšanos," paziņojumā biržai norāda DLRR valdes locekle Natālija Petrova.

Kā ziņots, PV aktuālajā projekta atskaites posmā informējis Satiksmes ministriju (SM) par to, ka dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās. Turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums.

Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst RVR, AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos, skaidro uzņēmumā. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts iepriekš skaidroja, ka dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija "Voith" nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas - pirmās piegādes ir veiktas, un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt ES līdzfinansējumu šajā projektā. Viņš skaidroja, ka gan PV, gan SM ir informēta par izveidojušos situāciju.

Arī Vācijas kompānija "Voith" apstiprina, ka tās dēļ kavējušās piegādes AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR), kā dēļ varētu būt kavējusies PV dīzeļvilcienu modernizācija.

Kā norāda kompānijas "Voith" ārējās komunikācijas vadītāja Margarēte Dingere, apzinoties pasūtītās produkcijas piegādes termiņa svarīgumu, kompānija "Voith" sadarbojas ar RVR vēl ciešāk, lai atrisinātu radušos situāciju.

No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums. Pirmā dīzeļvilcienu sastāvu nodošana modernizācijai bija paredzēta 2014.gada maijā, savukārt 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana.

Modernizāciju bija plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad vajadzētu saņemt pēdējos modernizētos dīzeļvilcienu sastāvus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!