Foto: LETA

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) pozitīvi vērtē to, ka "Krievijas dzelzceļš" caur saistīto uzņēmumu "RZDL Multimodal" iegādājies pusi loģistikas uzņēmuma "Liepājas naftas tranzīts" (LNT), kas tagad pārsaukts par "Euro Rail Cargo", taču uzsver - svarīgi, lai tiktu piesaistītas jaunas kravas.

"Ja šī kompānija ienāk ar jaunām kravām un nostiprinās Latvijas tirgū, tad tas ir pozitīvi vērtējams," portālam "Delfi" norādīja Matīss, vēršot uzmanību uz to, ka Krievijas kravas veido 75% Latvijas tranzīta koridora. Tādējādi, ja Krievija šīs kravas kontrolētu Latvijas teritorijā, tās netiktu zaudētas.

Pēc Matīsa rīcībā esošās informācijas, līdz ar dalību Latvijas pārvadātājā Krievijas kompānija plāno piesaistīt jaunas kravas, kas ir svarīgi Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmuma "LDz Cargo", kas nodarbojas ar kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu, pozīcijām.

"Svarīgi, lai būtu jaunas kravas, nevis esošo kravu pārdale, jo esošajā kravu tirgū "LDz Cargo" apjomi ir ļoti būtiski dzelzceļa koncernam," sacīja ministrs.

Jau vēstīts, ka "Krievijas dzelzceļš" caur Amsterdamā reģistrēto saistīto uzņēmumu "RZDL Multimodal" iegādājies 50% LNT daļas.

"Lursoft" datu bāzes informācija liecina, ka pārējās uzņēmuma daļas caur vairākām firmām pieder bijušā premjera Andra Šķēles ģimenei, bijušajam politiķim Aināram Šleseram un par Ventspils mēra Aivara Lemberga uzticības personu uzskatītā Anša Sormuļa brālim Ivaram Sormulim, kā arī Krievijas pilsonei Elenai Volkovai.

Līdz ar darījumu Krievijas pārstāvji cer paplašināt noieta tirgu un izveidotu vienotu dzelzceļa pārvadājumu organizāciju uz Latvijas ostām.

Tomēr, visticamāk, Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas valsts dzelzceļa kompāniju kopuzņēmumam uz pusēm ar Latvijas uzņēmējiem piederošais "Liepājas naftas tranzīts" (LNT), kas tagad pārtapis par "Euro Rail Cargo", tirgū jau strādājošajiem pārvadātājiem, tostarp valsts uzņēmumam "LDz Cargo", atņems esošās kravas, secina loģistikas un tranzīta nozares pārzinātāji.

Šādas bažas pastiprina fakts, ka viens no lielākajiem kravu pārkrāvējiem Rīgas ostā jau pieder vienam no lielākajiem Krievijas akmeņogļu kravu sūtītājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!