Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" atklātajā konkursā par sabiedrības vajadzībām nepieciešamo nekustamo īpašumu tirgus vērtības un kompensējamo zaudējumu vērtības noteikšanu pieteikušies septiņi pretendenti, portālu "Delfi" informēja uzņēmuma "Eiropa Dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.

Iepirkums "Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma tirgus vērtības un kompensējamo zaudējumu noteikšana" tika izsludināts 2017. gada 10. februārī. Iepirkumam bija divas daļas – "Nekustamā īpašuma tirgus vērtības un kompensējamo zaudējumu noteikšana" un "Komersanta darbības (biznesa) un nemateriālo aktīvu novērtēšana".

Iepirkuma pirmajā daļā līgumcena ir 800 000 eiro bez PVN, bet otrajā daļā – 400 000 eiro bez PVN.

Kopumā piedāvājumus iesnieguši septiņi pretendenti -–SIA "Grant Thornton Baltica", SIA "Biznesa konsultantu grupa", SIA "VCG Ekspertu grupa", SIA "Latio", SIA "Vestbalt", SIA "Interbaltija" un SIA "Eiroeksperts".

SIA "VCG Ekspertu grupa" un SIA "Vestbalt" iesniedza piedāvājumu par iepirkuma priekšmeta pirmo daļu, savukārt pārējie pretendenti pieteicās uz abām izsludinātajām iepirkuma priekšmeta daļām.

Pēc iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, ar pretendentiem, kuru iesniegtie piedāvājumi atbildīs iepirkuma dokumentācijā izvirzītajām kvalifikācijas prasībām, tiks noslēgta vispārīgā vienošanās katrā iepirkuma priekšmeta daļā atsevišķi, ar darbības termiņu 48 mēneši no vispārīgās vienošanās spēkā stāšanās dienas vai līdz vispārīgās vienošanās kopējās summas sasniegšanai, norāda uzņēmuma "Eiropa Dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

"Neierobežot konkurenci un nodrošināt vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi visiem iepirkuma dalībniekiem, piesaistīt pēc iespējas lielāku profesionālu pretendentu skaitu – tā tika veidots iepirkums. Plašāks nekustamo īpašumu vērtētāju vai to apvienību skaits nodrošinās konkurenci izpildītāju vidū un dos ekonomiski efektīvāko cenu "Rail Baltica" projektam. Šos mērķus izdevies sasniegt," norāda "Eiropas Dzelzceļa līnijas" attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna, kurš atzīmē, ka interese par iepirkumu bijusi liela.

"Pēc iepirkuma izsludināšanas Iepirkumu uzraudzības birojā tika iesniegta arī sūdzība, tomēr, to izvērtējot, iepirkuma dokumentācijā izvirzītās prasības tika atzītas par pamatotām. Nākamais solis šajā iepirkumā – Iepirkumu komisija izvērtēs saņemtos piedāvājumus un rezultātus plāno paziņot šī gada jūlijā," uzsver Driksna.

Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta "1435 mm standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltic / Rail Baltica" (RB) attīstības koridors caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" finanšu līdzekļiem.

Jau ziņots, ka uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" aktivitāšu ieviesējs Latvijā. "Eiropas Dzelzceļa līnijas" turpina projekta "Rail Baltica" realizēšanu Latvijā atbilstoši finansēšanas līgumam starp INEA ("Innovation and Networks Executive Agency") un trīs Baltijas valstu kopuzņēmumu "RB Rail", kas ir vadošais projekta ieviesējs vienlaikus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!