Foto: LETA

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" jau vairākus gadus piedāvā interesentiem nomāt dažādus uzņēmuma transportlīdzekļus, un populārākā ir autobusu un Retro tramvaja noma, portālam "Delfi" pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Uzņēmuma mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka "Rīgas satiksme" iznomā vieglās automašīnas, mikroautobusus, pilsētas un tūrisma autobusus, kā arī tramvajus un trolejbusus.

Tramvaju nomas maksa stundā ir no 85 eiro (Retro tramvajs) līdz 215 eiro (zemās grīdas tramvajs). Trolejbusu noma izmaksā no 98 līdz 124 eiro stundā, bet pilsētas autobusu noma izmaksā no 34 līdz 49 eiro Rīgā un tās rajonā vai no 46 līdz 62 eiro, ja autobuss tiek nomāts izbraucienam Latvijas teritorijā.

Autobusu nomas cenas pēdējo gadu laikā ir kļuvušas dārgākas degvielas sadārdzinājuma dēļ, savukārt tramvaju un trolejbusu nomas cenas ir kļuvušas klientiem draudzīgākas, atklāj Zaķis.

Piemēram, 2011. gadā "Rīgas satiksme” klientiem piedāvāja trolejbusa (ar elektrību) nomu par 129 eiro, bet pašlaik nomas cena stundā ir 98 eiro (ar elektrību) un 125 eiro (ar dīzeļdegvielu). 

Tramvaja noma 2011. gadā izmaksāja 220 eiro, bet tagad vecāko tramvaju nomas cena stundā ir 170 eiro. Retro tramvaja nomas cena stundā 2010. gadā bija 113 eiro, bet pašlaik – 85 eiro.

Pēc Zaķa teiktā, visbiežāk tiek iznomāti autobusi, bet no elektrotransporta - Retro tramvajs (vasaras sezonā).

"Piemēram, 2014. gadā ir pieckāršojies Retro tramvaja nomas apjoms pret 2013. gadu. Retro tramvaju visbiežāk nomā dzimšanas dienām, kāzu svinībām, korporatīviem pasākumiem, tūristu ekskursijām, pēdējos gados arī filmēšanas grupu vajadzībām," klāsta Zaķis.

Savukārt vismazākā interese ir par trolejbusu nomu. "Iespējams, to var skaidrot ar to, ka tramvajs dažādu korporatīvo pasākumu organizēšanai ir ērtāks un ietilpīgāks kā trolejbuss," vērtē Zaķis. Savukārt vienkārši cilvēku transportēšanai autobuss ir lētāks, tam nav piesaistes konkrētam maršrutam, turklāt tas var izbraukt ārpus Rīgas.

"Tramvaju un trolejbusu noma tiek piedāvāta jau vairāk nekā desmit gadus," norāda Zaķis, un atzīst - lai arī interese par tramvaju un trolejbusu nomu ir neliela, klienti pozitīvi novērtē, ka šāda iespēja ir.

"Piemēram, Retro tramvaja  nomas pasūtījumi vasarai tiek iesūtīti  jau gada sākumā, pat decembrī," viņš min.

Gada laikā "Rīgas satiksme" nodrošina ap 100 autobusu nomas pasūtījumus un vairāk nekā 40 nomas pasūtījumus elektrotransportam.

"Visbiežāk tramvajus un trolejbusus iznomā uzņēmumi, kuri organizē dažādus korporatīvos vai izklaides pasākumus, arī preses konferences. Diezgan bieži vasaras sezonā tramvaji tiek iznomāti arī filmēšanas grupu vajadzībām," minēja Zaķis.

"Rīgas satiksmes" autobusu, trolejbusus un Retro tramvaju iznomā gan juridiskas, gan privātpersonas.  Izvērtējot pasūtījumus, "Rīgas satiksme" primāri izvērtē uzņēmuma iespējas nodrošināt nomu, nevis, piemēram, pasākuma rīkotāju vai mērķi.

"Katrs nomas pasūtījums un transportlīdzekļu pieejamība tiek saskaņota individuāli.  Brīvdienās tiek piedāvāti vairāk transporta līdzekļu, darba dienās mazāk," piebilst Zaķis.

2014. gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi par tramvaju, trolejbusu, autobusu nomu veidoja 112,3 tūkstošus eiro.

Datubāzē "Lursoft" iesniegtais kompānijas finanšu pārskats liecina, ka "Rīgas satiksme" pērn strādāja ar 144,688 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2013.gadā, bet kompānijas zaudējumi pieauga 6,8 reizes un sasniedza 4,601 miljonu eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!