Mērķi ir ambiciozi, jo "Pilot Automotive Labs" valdes priekšsēdētāja Riharda Gailuma un komandas konkurenti ir "Google", "Apple" un "Tesla", kuras arī strādā pie asistējošo sistēmu izstrādes. Latviešu radītā prototipa priekšrocība ir fakts, ka sistēmu iespējams integrēt ne vien nākotnes automašīnās, bet jau esošajās.

Vizuāli vienīgais, kas auto atšķir no tūkstošiem citu, ir ovālais kupols uz tā jumta. Taču jau tuvā nākotnē tās būs auto smadzenes un arī acis. Lai sistēma darbotos pilnvērtīgi, tai vajadzīgs pieslēgums internetam un navigācijai. Tā ir programmatūra autovadītāja tālrunī vai planšetdatorā, kurai sākumā jāveic pāris iestatījumu.

Pats galvenais ierīces uzdevums ir būtiski uzlabot drošību uz ceļa, labot tās kļūdas, kuras pieļāvis vadītājs, piemēram, nepamanot priekšā esošu šķērsli.

"Šī ierīce, principā, tas, kas viņai jādara - atkarībā, cik ir joslas un kāda situācija apkārt -, ir vai nu jāveic bremzēšana ļoti ātri vai ekstremāli, otra varbūtība, ka blakusjosla ir brīva un mašīna tur var braukt, tad stūre pagriezīsies," raidījumam skaidroja Gailums.

Gailuma un kolēģu radītā sistēma tiek uzskatīta par vienu no perspektīvākajām tehnoloģijām pasaulē.

"Pašlaik nodarbojamies ar finansējuma piesaisti, lai varētu šo ideju novest līdz galam. Tirgū viņa varētu nonākt 2017.gada vidū, beigās. Tur ir termiņš, kamēr notiek sertifikācija. Mūsējā vai kāda cita ražotāja mūsu dzīvē ienāks diezgan strauji," uzskata Gailums.

Šā risinājuma priekšrocība ir tāda, ka to var pievienot šābrīža un vecākām mašīnām, nevis jāgaida, kad tas parādīsies nākotnes modeļos. Pēc Gailuma domām, šis ir estētiskākais no modeļiem, jo citi ir izmētāti pa jumtu, izskatās pārāk tehnoloģiski un varētu nepatikt cilvēkiem. Šobrīd plānots, ka šādu ierīci, ja tā nonāks līdz veikaliem, varētu tirgot par apmēram 1000 dolāriem. Radošo kodolu, kompānijai izplešoties, paredzēts koncentrēt tepat Latvijā.