Foto: LETA
VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) pagājušo gadu noslēdzis ar 2,1 miljona eiro peļņu, liecina uzņēmuma akcionāru sapulcē šodien apstiprinātais 2015. gada pārskats.

Ņemot vērā nepieciešamību turpināt investīcijas infrastruktūrā, Satiksmes ministrija rosinās valdībai piemērot 0% likmi dividenžu izmaksai jeb atstāt peļņu uzņēmuma tālākās attīstības projektiem.

Koncerna kopējais apgrozījums pērn bijis 420,2 miljoni eiro, VAS "Latvijas Dzelzceļš" apgrozījums - 217,8 miljoni eiro.

"Latvijas Dzelzceļš" nodokļos samaksājis 100,09 miljonus eiro.

Pērn, izmantojot dzelzceļa infrastruktūru, pārvadāti 16,9 miljoni iekšzemes pasažieru un 0,2 miljoni starptautisko pasažieru, kā arī 55,6 miljoni tonnu kravu.

2015. gadā koncerns nodarbinājis 12 259 darbiniekus jeb 1,38 % no kopējā valstī nodarbināto skaita.

Pagājušais gads bijis arī apjomīgu investīciju gads - veikto kapitālieguldījumu apjoms 2015. gadā bija 216,9 miljonus eiro. Pateicoties noslēgtajiem investīciju projektiem, kopējais pamatlīdzekļu apjoms bilancē gada laikā pieaudzis par 116 miljoniem eiro. Veiktās investīcijas ļāvušas būtiski uzlabot infrastruktūras kvalitāti, to dubultojot, - no 128,3 kilometriem sliežu ceļu 2015.gadā uz 64,1 kilometru sliežu ceļu 2016. gadā samazinājies to sliežu ceļu garums, kuriem infrastruktūras stāvokļa dēļ noteikti vilcienu kustības ātruma ierobežojumi. Latvijas dzelzceļa sliežu ceļu tehniskā stāvokļa mērījums ir 21,2 balles, kas nozīmējot - teicami, jo lielāks rādītājs skalā no nulles līdz 500, jo sliktāks ir stāvoklis.

LDz akcionāra pārstāve, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa norādīja, ka uzņēmums kopumā un tā vadības komanda pagājušajā gadā ir strādājuši ļoti labi, it īpaši ņemot vērā visus starptautiskos ģeopolitiskos un ekonomiskos izaicinājumus. Pagājušais gadā daudzie Eiropas Savienības investīciju projekti, kas bija jāpabeidz līdz gada beigām, prasījuši milzīgu cilvēku un laika resursu. Tomēr visi projekti tika pabeigti laikā, turklāt nepārsniedzot budžetu.

Bērziņš savukārt norādīja, ka uzņēmums ticis galā ar izaicinājumiem, nodrošinot stabilu uzņēmuma darbību un attīstību. Finanšu rādītāju un pārvadājumu jomā gads bijis labāks, nekā plānots, veidojot budžetu. Paralēli veiktajām investīcijām pagājušais gads bija nozīmīgs arī ar apjomīgu darbu pie izmaiņām dzelzceļa nozares tiesiskajā regulējumā, jo Eiropas Savienības direktīva, ar kuru izveidota vienota Eiropas dzelzceļa telpa, prasot veikt dažādas izmaiņas arī nacionālajos tiesību aktos. Šogad būšot jāveic sarežģīts darbs pie šo likuma izmaiņu ieviešanas dzīvē, un būtiskākais no tiem būšot daudzgadu līgums starp dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju un valsti, kas jānoslēdz šogad.

Kā ziņots, koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Šī gada pirmajā ceturksnī pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 13 miljoni tonnu kravu un kopējais pārvadājumu apjoms samazinājies par 20,6% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 16,38 miljoni tonnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!