Mērķis tuvāko piecu gadu laikā esot kļūt par TOP5 premium zīmolu savā kategorijā.

"Prezentācijas pasākumā par leģendāro dzērienu interesējās gan tādi mediju gigianti kā "Forbes", "Maxim", "Men's Health", "The Manual" un dzērienu kultūras ceļvedis "Supercall", gan profesionālu blogu autori. Turklāt pasākumā piedalījās vairāki desmiti vadošo Ņujorkas bārmeņu. Mums izdevies spēcīgi iezīmēt balzama pozīcijas Ņujorkā un paziņot industrijas profesionāļiem par zīmola pieejamību un ambīcijām ASV tirgū kopumā," stāsta "Rīgas Melnais Balzams" globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

"Ņujorkā visi zina, ka Kristaps Porziņģis nāk no Latvijas. Mēs gribam un esam apņēmības pilni panākt, ka numur divi atpazīstamības ziņā ir "Rīgas Melnais Balzams", viņš turpina.

Tuvākās piecgades laikā uzņēmums esot gatavs kļūt par TOP5 premium zīmolu pārstāvētajā kategorijā – zālīšu uzlējumi un liķieri. Lai to sasniegtu, līdzīgi kā citās valstīs, primāro fokusu liksim uz bārmeņu kopienu, miksoloģijas trendu jeb daudzveidīgajām balzama izmantošanas iespējām kokteiļos, kā arī HoReCa segmentu kopumā.

"Balzamam šobrīd ir ļoti veiksmīgs ceļavējš, tā realizācija lielajos tirgos ir saistīta ar divām šobrīd globāli aktuālām tendencēm. Pirmā no tām ir, ka balzams ir "craft" jeb meistaru roku darbs, otrā no tām ir plašās kombinēšanas iespējas. Balzams ir lieliska un garšas ziņā mainīga sastāvdaļa dažādiem kokteiļiem," vēsta Māris Kalniņš. "Kokteiļu jomā pašlaik notiek savdabīga renesanse; kokteiļu cienītāju skaits bāros visā pasaulē pieaug, un tā ir lieliska iespēja "Rīgas Melnā Balzama" ražošanas un realizācijas apjomu palielināšanai," rezumē Kalniņš.

Šobrīd ASV tirgū patērētāji jau var novērtēt oriģinālo "Rīgas Melno Balzamu", kā arī balzamu ar upeņu garšu. Nākamā gada rudenī piedāvāšot arī "Rīgas Melno Balzamu" ar ķiršu garšu.

"Rīgas Melnais Balzams" ir Latvijā radīts garšaugu dzēriens, kura pamatā ir 24 atsevišķas sastāvdaļas, kas rada unikālu un elegantu garšu. Ar cienījamu vēsturi, kas mērāma vairāk nekā 260 gadu garumā, "Rīgas Melnais Balzams" ir viens no vecākajiem zīmoliem pasaulē savā kategorijā. Leģendāro dzērienu pārdod vairāk nekā 30 valstīs, katru gadu saražojot vairāk nekā četrus miljonus pudeļu.

"Latvijas balzams" kopš 2014.gada oktobra iekļauts holdinga kompānijā "Amber Beverage Group", kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus - "Latvijas balzamu", dzērienu izplatītājus "SPI Distribution Latvia", "SPI Distribution Estonia" un "Bennet Distributors" Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi "Latvijas balzams veikali" Latvijā un "Darija" Lietuvā. "Amber Beverage Group" dibinātāja un 100% daļu īpašniece ir Nīderlandē reģistrētā kompānija "S.P.I. Regional Business Unit B.V.''. "Latvijas balzama" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.

"Latvijas balzams" apgrozījums 2016. gadā bija 75,72 miljoni eiro, kas ir par 2,6% vairāk nekā 2015. gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 6% un bija 7,5 miljoni eiro.