Foto: LETA
Mazumtirgotājs "Rimi Latvia" pērn strādāja ar 391,8 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 1,6% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pērn pieauga astoņas reizes, sasniedzot 5,573 miljonus latu, liecina kompānijas publiskotais gada pārskats datubāzē "Lursoft".

Uzņēmuma vadības ziņojumā norādīts, ka pārskata gadā kopumā turpinājās Latvijas iekšējā patēriņa lejupslīde, kas gada pēdējā ceturksnī apstājās. Līdzīgi tirgus tendencēm arī "Rimi Latvia" mazumtirdzniecības ieņēmumi gada izteiksmē samazinājās par 5,7%, bet gada pēdējā ceturksnī jau bija vērojams 4,2% pieaugums pret iepriekšējā gada atbilstošo ceturksni. "Neskatoties uz apgrozījuma samazinājumu, uzņēmumam izdevās būtiski uzlabot tā rentabilitāti, kas pamatā balstījās uz zudumu un izmaksu kontroles pasākumiem," uzsvēra uzņēmuma vadība un minēja, ka "Rimi Latvia" konkurētspējas uzlabošanā galveno ieguldījumu sniedza cenu politikas maiņa lielveikalos un hipermārketos.

2010.gadā uzņēmums turpināja iepriekš plānotos projektus mazumtirdzniecības tīkla pilnveidošanā – tika atvērti četri jauni "Supernetto" veikali – Tukumā, Jēkabpilī, Balvos un Ikšķilē –, lielveikals Jūrmalā tika konvertēts par samazinātas platības hipermārketu, Daugavpils hipermārkets mainīja atrašanās vietu, kā arī tika atvērti jauni supermārketi Siguldā un Rīgā. Uzņēmuma vadība atzina, ka jaunā supermārketu koncepcija tika izmantota ne tikai jaunatvērtajos veikalos, bet arī modernizējot divus Rīgas veikalus. Pārskata gadu "Rimi" pabeidza kopskaitā ar 108 veikaliem, no kuriem 15 bija hipermārketi, 32 – lielveikali un 61 –zemo cenu veikals.

Uzņēmuma vadība apliecināja, ka pērn "Rimi Latvia" nebija pakļauts būtiskai kredītriska koncentrācijas pakāpei, jo neviena klienta parāds nepārsniedza 5% no kopējā parādu apmēra. Kavēto maksājumu gadījumos sabiedrība veica uzkrājumus šaubīgiem debitoriem, kā arī izmanto parādu piedziņas firmas pakalpojumus.

Šogad uzņēmums turpinās lielveikalu tīkla modernizāciju, paplašinās veikalu tīklu, tālāk attīstīs privāto preču zīmju produktu klāstu, kā arī koncentrēsies uz pircēju lojalitātes veicināšanu. Iepriekš minēto darbību dēļ "Rimi" plāno nostiprināt savas pozīcijas Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības tirgū.

"Rimi Latvia" 2009.gadā strādāja ar 404,4 miljonu latu apgrozījumu, bet uzņēmuma peļņa bija 696,8 tūkstoši latu.

Kompānijas "Rimi Baltic" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas kompānijai "ICA Group" piederošais "ICA Baltic". "Rimi Baltic" dibināts 2005.gada janvārī, apvienojoties mazumtirgotājiem "Kesko Food" un "ICA Baltic", kas apsaimniekoja attiecīgi "Citymarket" un "Supernetto", kā arī "Rimi" veikalus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!