Eiropas aviācijas drošības aģentūras inspekcija ir konstatējusi problēmas Spilves lidlaukā un jau tagad aizliegusi tālvadības gaisa kuģu lidojumus, informēja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Patlaban tradicionālie lidojumi tiek turpināti. Plānu slēgt Spilves lidostu patlaban nav un nav arī dzirdēti, lai gan izslēgt to nevar, uzsvēra Gorodcovs.

Galvenā problēma - gan gaisa telpa, gan lidojumi, kas notiek uz un no lidostas "Rīga" un virs Spilves lidlauka, netiek nodrošināti ar nepieciešamo jeb drošo attālumu starp gaisa kuģiem. To tiešu satuvināšanos neesot daudz, bet tādas esot bijušas. Teorētiski nevarot izslēgt, ka nākotnē šādas situācijas neatkārtosies. "Tā ir tā problēma - Spilve ir pa ceļam uz lidostu "Rīga" un lidojumi Spilvē un Rīgas lidostā ir jākoordinē, kas patlaban netiek darīts," secina Gorodcovs.

Tagad būšot jāsēžas pie sarunu galda abām pusēm - lidlauka saimniekam, proti, Rīgas domei, un iespējamam pakalpojuma sniedzējam - "Latvijas gaisa satiksmei". Pirms tam situācija esot rūpīgi jāizvērtē, un patlaban nevarot prognozēt, kādi būs vērtējuma rezultāti. "Ja būs vairāki varianti, kā šo situāciju risināt, tad būs labi," skaidro CAA vadītājs.

Vienlaikus viņš norāda, ka pārsteigums par šādu pārmetumu nav, jo Spilves lidosta ir bijusi "rūpju bērns visu laiku kopš neatkarības atjaunošanas". Ilgus gadus tā nebija sertificēta, lai gan lidojumi tur nav pārtraukti un notikuši visu laiku. Situācija visu šo laiku esot pārvaldīta, līdz Eiropas aviācijas drošības aģentūras inspekcija dalībvalstu kompetentajā iestādē jeb CAA šīs problēmas akcentēja.

Gorodcovs secina, ka "patiesībā vislielāko problēmu radīja tas, ka bijām atļāvuši tur veikt tālvadības gaisa kuģu sistēmu lidojumus". Tos nācies aizliegt nekavējoties, un, visticamāk, tie arī netikšot atjaunoti. Lidmašīnām esot iespējams turpināt lidojumus, jo gaisa telpas struktūra to ļauj. No sadursmēm esot iespējams izvairīties tīri vizuāli.

30.oktobrī tikšot saņemts Eiropas aviācijas drošības aģentūras inspekcijas oficiālais pilnais gala ziņojums, un fiksēto neatbilstību novēršanas pasākumu plāns jāiesniedz līdz 30. novembrim. Jau tagad tiekot meklēti iespējamie risinājuma varianti, un esot skaidrs, ka uzraugs kontrolēs, "kā tālāk šo situāciju atrisinām", uzsvēra CAA vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!