Foto: AFP/Scanpix
Latvijas autogāzes tirgus katru gadu pieaug, un līdz ar to palielinās arī spēlētāju skaits un konkurence, atzīst uzņēmuma "Eko gāze" attīstības un finanšu direktors Andrejs Laškovs.

Arī tradicionālie degvielas tirgotāji aktīvi piedalās autogāzes tirgū. Viņš gan norāda, ka, salīdzinot ar Lietuvu, kur ar gāzi ir aprīkoti teju 30% auto, Latvijā vēl ir, kur tiekties, jo ar gāzi darbināmi ir tikai 12% automašīnu. Līdz ar to tirgus var augt vēl divas līdz trīs reizes.

Nozares mērķis esot sasniegt Lietuvas, Polijas vai Holandes līmeni, kur vairāk nekā katra trešā mašīna ir ar gāzi darbināma. Latvijā ir 700 000 auto mašīnu, no kurām 12% ir aprīkotas ar autogāzi. Mazajām valstīm īpaši esot jāpāriet uz gāzes izmantošanu, jo tām nav savu naftas resursu.

Lietuvā pat zemnieki izmantojot autogāzi, līdz ar to esot skaidrs, ka sašķidrinātās naftas gāzes (SNG) tirgum Latvijā vēl ir, kur augt divas vai pat trīs reizes, uzsver Laškovs.

"Eko gāze" dibināta 1996.gadā 19.septembrī. Uzņēmumam kopumā ir deviņas autogāzes uzpildes stacijas, no kurām trīs ir pašapkalpošanās moduļi.

2012.gadā sašķidrinātās gāzes tirgotājs SIA "Eko gāze" sāka veidot pirmās pārvietojamās - moduļa tipa autogāzes uzpildes stacijas.

2012.gadā SIA "Eko gāze" apgrozījums bija ap 2,4 miljoni latu, un tā realizējusi ap 5,7 miljonus litru autogāzes.

SIA "Eko gāze" īpašnieki ir Laškovs, kuram pieder 50% kapitāldaļu, un Artūrs Irbe, kuram pieder otra puse kapitāldaļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!