Foto: Publicitātes foto

Gadu pēc pašmāju kāzu šova Precos ar svešinieku! izgāšanās tūkstošiem latviešu atkal raujas mīt gredzenus zilajos ekrānos TV3 šovā Kāzu gūstā (attēlā vieni no dalībniekiem). Psihoterapeite Ināra Vārpa atklāj, ka apsēstība ar precēšanos šovu ietvaros nav veselīga ne no skatītāju, ne šovu dalībnieku puses.

Publiskas kāzas izvēlas nemīlētie

"Cilvēkiem, kuri piedalās šajos precību šovos, ir slikti ar pašapziņu. Viņi nejūtas droši kā indivīdi, tāpēc meklē veidu, kā justies vērtīgāki," sarunā ar DELFI Izklaidi atklāj Vārpa.

Latvijai par sliktu runā lielais šķirto laulību skaits, kurš ļoti ietekmē šajās šķirtajās ģimenēs izaugušos bērnus. Meitene, kurai bērnībā trūcis tēva mīlestības, izaugot pati jūt pat slimīgu vēlmi kompensēt šo mīlestības trūkumu bērnībā.

"Publiskas precības šķiet kā lieliska kompensācija tēva mīlestības trūkumam. Meitenei liekas, ka viņa uzvilks baltu kleitu, parādīsies televīzijā, un visa Latvija redzēs, ka viņa ir mīlēta.

Kā jau pierādīja pagājušā gada precību šovs, kāzas visas Latvijas priekšā diemžēl nav veiksmīga izvēle," analizē Vārpa.

Dalība šovā kā dzīves virsotne

Viņa skaidro, ka, saskaņā ar Maslovu, cilvēka vajadzību piramīdas spicē atrodas vajadzība pēc pašapliecināšanās veselīgā veidā. "Kāds nu kuram talants. Cits slido, cits slēpo, cits dzied, dejo, iet aktiermākslas pulciņā, ada.

Katrs apzinās savu talantu, ar ko sevi var dzīvē apliecināt. Ja cilvēks nespēj atrast veidu, kā apliecināties, šī piramīdas spicīte paliek tukša," skaidro psihoterapeite. Mūsdienu pasaule paver šiem ļaudīm baisu iespēju, kas rada mānīgu ilūziju par pašapliecināšanos - piedalīšanās TV šovos.

"Tā ir iespēja iegūt pseido popularitāti, kas kompleksainiem cilvēkiem šķiet ļoti žilbinoša. Tas ir bērnišķīgi un primitīvi, bet diemžēl ir cilvēki, kuriem piedalīšanās šovā tā arī paliks lielākais sasniegums dzīvē. Un tas, ka dzīvē ir tik zemi mērķi, ir ļoti bēdīgi," uzsver Vārpa.

Eksperti īpaši satrauc fakts, ka dalību šovā kā savas dzīves prioritāti uzstāda tik milzīga Latvijas sabiedrības daļa. Uz visiem pašmāju šoviem laužas simtiem gribētāju, bet latviešu kāre savienot savas dzīves skaistāko dienu ar dalību šovā ir īpaši prātam neaptverama - apprecēties jaunā šova ietvaros gribējuši aptuveni 2000 pāri no Latvijas.

Šimkus un Porziņģis nobāl mīlas intrigu priekšā

Vārpa skumji secina, ka arī otra daļa - skatītāji - noteikti nesnauž. Viņa prognozē, ka interese par šova preciniekiem Latvijā būs krietni lielāka nekā, piemēram, par ģeniālā pašmāju pianista un komponista Vestarda Šimkus panākumiem, operdziedātājas Elīnas Garančas gaitām vai jaunajām izrādēm Latvijas teātros.

Liela daļa tautiešu nemācēs teikt, ar ko īsti slavens Kristaps Porziņģis, taču mācēs detalizēti izstāstīt, kas ar ko un par ko sastrīdējies Kāzu gūstā. Un šī tendence tērēt savu laiku pseido slavenībām Latviju pārņem kā baisa epidēmija.

"Ir cilvēki, kas skatās seriālus, tādi, kas skatās ziņas, kas iet uz teātri. Tāpat kā visā pasaulē, arī Latvijā ir zināma sabiedrības daļa, kas skatās šos realitātes šovus. Diemžēl tā nav tā inteliģentākā sabiedrības daļa.

Jā, tāda ir visās sabiedrībās, taču man sāk palikt bail, ka Latvijā šie šovu skatītāji ir nospiedošā vairākumā," par baisu tendenci brīdina Vārpa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!