Foto: Shutterstock

Nedēļas nogales pavadītas, burājot pa Franču Rivjēru. Vasaras naktis, malkojot šampanieti Bahamu salās. Ziemassvētku brīvdienas, slēpojot Šveices Alpos. Un pats, pats galvenais – skapis, kas pārpildīts ar dārgām drēbēm: buktētām biksēm, polo krekliem, smalkiem adījumiem, kvalitatīvu kokvilnu un dizaineru aksesuāriem. Šī estētika paslēpusies zem jēdziena "vecā nauda" (angliski – "old money"), kuras atzari aizrāvuši jauno paaudzi un radījuši rezonansi "TikTok" un citu sociālo mediju lietotāju vidū.

Oksfordas vārdnīcā "vecā nauda" definēta kā "bagātība, kas ir mantota, nevis nopelnīta". Tas nozīmē, ka šāds dzīvesveids ir elitārs, nav pieejams kuram katram. Lai būtu daļa no tā, tev burtiski jāpiedzimst konkrētā vidē un apstākļos, jābūt ar konkrētu uzvārdu un ievērojamu mantojumu. Varbūt šī iemesla dēļ "vecā nauda" tagad tiek skatīta kā estētiska tendence, kas tiek kultivēta kā dzīvesveids, tiesa, ne tā pilntiesīgajā izpratnē, bet lai tiektos uz kvalitatīvāku produktu izmantošanu un sevis kopšanu.

"Vecā nauda" vienmēr bijusi zināma kā dzīvesveids, ar kuru tika apbalvoti tie, kas sekoja principam "ja tu strādā gana smagi, tu vari atļauties tā dzīvot". Un nu šīs dzīves ideālus pamanījusi jaunākā paaudze, tāpēc romantizē tos sociālajos medijos. Šai tendencei ir neizmērāmi daudz sekotāju, un lielā mērā tas skaidrojams ar to, ka dzīvojam laikmetā, kad jūtam sociālo spiedienu sekot populāriem trendiem, kas dominē "TikTok" un līdzīgās vietnēs.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!