Foto: Reuters/Scanpix
Eiropas Savienība (ES) trešdien pieņēma jaunus noteikumus par lidmašīnu izsekošanu, kuriem var būt svarīga loma, lai novērstu tādus incidentus kā pērn martā notikusī Malaizijas pasažieru lidmašīnas pazušana.

"Jaunie noteikumi uzlabos Eiropas lidmašīnu izsekošanu un grūtībās nonākušas lidmašīnas atrašanās vietas noteikšanu jebkur pasaulē," paziņoja ES izpildinstitūcija Eiropas Komisija (EK).

"Avārijas virs ūdens gadījumā tie arī ļaus ātri lokalizēt vraku un ātri atrast datus, kas ietverti "melnajās kastēs" ar lidojuma datu ierakstiem," teikts EK paziņojumā.

Jaunie noteikumi tiks ieviesti pakāpeniski visām ES pasažieru lidmašīnām, kurās ir vairāk par 19 cilvēkiem un kas sver vairāk par 27 tonnām, kā arī transporta lidmašīnām ar svaru virs 45,5 tonnām.

"Jaunbūvētas lielās lidmašīnas tiks aprīkotas 'ar spēcīgiem un automātiskiem līdzekļiem', lai rūpīgi noskaidrotu lidojuma beigu punktu pēc avārijas, kurā lidmašīna ir nopietni sabojāta. Tam jānovērš lidmašīnas pazušana, kad visi sakari un tās pēdas pēkšņi tiek zaudēti," teikts EK paziņojumā.

Jaunie noteikumi paredz uzlabot "melnās kastes", un pilotu kabīnes balsu ierakstīšanas iekārtai (CVR) ieraksta ilgums tiks pagarināts no divām stundām līdz 25 stundām, piebilda EK.

Novembrī tika panākta globāla vienošanās par satelītu izmantošanu lidojumu izsekošanai.

Malaizijas aviokompānijas "Malaysia Airlines" reisa MH370 lidmašīnas ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazušana pēc izlidošanas no Kualalumpuras 2014.gada 8.martā vēl arvien ir viens no lielākajiem aviācijas noslēpumiem.

Malaizija šogad apstiprināja, ka Indijas okeāna Reinjonas salā atrasta lidmašīnas spārna daļa ir no šīs pazudušās lidmašīnas. Citi tās vraka fragmenti nav atrasti par spīti intensīvai meklēšanai, kuru vadīja Austrālija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!