Jaroslavļas rajona tiesa trešdien par vainīgu 2011. gada aviokatastrofā, kurā bojā gāja hokeja komandas "Lokomotiv" spēlētāji, par vainīgu atzinusi aviokompānijas "Jak Servis" vadītāja vietnieku Vadimu Timofejevu, vēsta aģentūra "RIA Novosti".

Izmeklētāji iepriekš Timofejevam pieprasīja sešu gadu ieslodzījumu, bet bojāgājušo tuvinieki lūdza nepiemērot reālu ieslodzījuma termiņu, jo, viņuprāt, katastrofas iemesli nav līdz galam noskaidroti.

Izmeklētāji uzskata, ka Timofejevs nelikumīgi ļāvis ekipāžai doties lidojumos, bet atļaujas noformētas uz nederīgu dokumentu pamata. Tāpat bijis zināms, ka komanda nav pilnībā apmācīta, un nav tikušas izanalizētas borta datoros fiksētās apkalpes pieļautās kļūdas iepriekšējos lidojumos.

Timofejevs savu vainu neatzīst.

Vēstīts, ka 2011. gada 7. septembrī, paceļoties no Jaroslavļas Tunošnas lidostas, avarēja Krievijas aviosabiedrības "Jak-servis" lidmašīna "JAK-42", kas veda uz Kontinentālās hokeja līgas (KHL) spēli Minskā Jaroslavļas komandu " Lokomotiv".

Avārijā dzīvību zaudēja 44 no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem – visa "Lokomotiv" komanda, tostarp arī Latvijas izlases hokejists Kārlis Skrastiņš.

Izmeklēšanā tika secināts, ka lidmašīna avarējusi pilota kļūdas dēļ. Tika noskaidrots, ka apkalpe, vadot lidaparātu, ir pārkāpusi darba reglamentu. Par apkalpes sagatavošanu lidošanai bijis atbildīgs kompānijas ģenerāldirektora vietnieks Vadims Timofehevs.

Iepriekš izmeklēšanas gaitā tika secināts, ka Timofejevs apkalpes ekipāžu lidojumam pielaidis pretlikumīgā veidā, jo slēpis faktu, ka ekipāžas otrais pilots vēl nebija pabeidzis nepieciešamo apmācību. Viņa pielaišanai pie lidojuma Timofejevs izmantojis falsificētus dokumentus.

Tāpat secināts, ka Timofejevs nav analizējis pieejamos datus par avarējušā lidaparāta komandiera iepriekš pieļautajām kļūdām, kuru neesot bijis maz. Timofejevs neesot pieņēmis nekādus mērus, turpinot to pašu komandieri pielaist turpmākiem lidojumiem.

Liktenīgā lidojuma ekipāža tika izveidota tā, ka abiem pilotiem un borta mehāniķiem tas bija tikai trešais kopīgais reiss. Turklāt viņi šādā sastāvā nav bijuši pakļauti treniņiem uz simulatora, kur tiek izstrādātas darbības ārkārtas situācijās.

Ekspertīzē secināts, ka pats lidaparāts bijis pilnā darba kārtībā, bet vadlīnijām atbilstošas ekipāžas nodrošināšana, iespējams, būtu to paglābusi no traģēdijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!