"Diena", "Privātā dzīve", "NRA", "Vesti segodņa", "Biznes&Baltija", "TELEGAF", "Radio SWH", u.t.t ir mediju grupu, finanšu institūciju, vai kāda uzņēmumu, vai uzņēmumu grupas produkti, kuru uzdevumi var būt krasi atšķirīgi – no peļņas gūšanas, pārdodot informāciju, līdz savas grupas pašreklāmas, vai PR instrumentam. Ar sev raksturīgo specializāciju, akciju sabiedrība Diena, pateicoties ārvalstu mediju grupas investīcijām un sev piederošo vienreizējo trauku un salvešu tirdzniecības uzņēmuma "Diena Duni" veiksmīgai darbībai, ir pieskaitāma pirmajai grupai.
Ar tikko "Dienas" meitas uzņēmuma "MG Tops" veikto Izdevniecības "Dadzis" 100% kapitāla daļas pirkumu, "Diena" sevi pieteikusi kā būtisku dalībnieku žurnālu segmentā. Līdzās "Unai", "Veselībai" un "AgroTops", pastarpināti "Diena" kļuvusi par populārā žurnāla "Mūsmājas", kā arī žurnālu "Dārzs" un "Tehnika Mums" izdevēju. Notikušās saplūšanas rezultātā nav izslēgta kāda žurnālu pazušana, kas līdz šim konkurēja gan ar "MG Tops" izdevumiem, gan ar laikraksta "Diena" pielikumiem.

Ja līdz šim darījumam dominējošā loma žurnālu tirgū bija mediju uzņēmumiem, kas specializējušies tieši šajā virzienā un nedarbojas laikrakstu tirgū (piemēram, izdevniecība "Žurnāls Santa"), tad tagad situācija var krasi mainīties. Uz 1.jūliju kopējais abonentu skaits "Santas" izdevumiem veidoja aptuveni 65 tūkstošus eksemplāru, bet "Dienai" tikai 20 tūkstoši. Līdz ar "Dadža" iegādi "Dienas" grupas žurnālu abonentu skaits ir dubultojies, sasniedzot 40 tūkstošu līmeni.

Šis nav pirmais AS "Diena" mēģinājums paplašināt savu biznesu, ieejot citās tirgus nišās. Uzpērkot reģionālos laikrakstus, "Diena" kļuvusi par lielāko reģionālo izdevumu koncernu Latvijā, kuram pieder aptuveni viena trešā no visām Latvijā izdotajām reģionālajām avīzēm. Tās atrodas Jelgavā, Bauskā, Aizkrauklē, Ogrē, Liepājā, Gulbenē, Alūksnē, Valkā un Tukumā.

Iespējams, AS "Diena" konsekvento politiku paplašināt savu ietekmi, uzpērkot citus izdevumus, noteica neveiksmīgie mēģināju veidot vakara avīzi "Spogulis", kā arī nepieciešamība slēgt "Dienas" krievu izdevumu. Par veiksmīgu nevar uzskatīt arī Dienas mēģinājumu veidot "Dienas" portālu kā atsevišķu mediju.

Nenoliedzami "Dienas" nesenais pirkums radīs būtiskas izmaiņas drukāto mediju tirgū, kā arī radīts jaunus noteikumus mediju tirgus dalībnieku konsolidācijai, izspiežot mazās izdevniecības un ierobežojot jaunu drukāto produktu ienākšanu tirgū. Notiekošā rezultātā var izveidoties 3-4 spēcīgas drukāto mediju grupas. Jau tagad auditorijas koncentrācija ir novedusi pie reklāmas koncentrācijas, kas atšķirībā no izdevuma specifikas vidēji veido 30-70% no kopējiem ieņēmumiem. Līdz "Dadža" iegādei "Dienai" piederēja vairāk nekā 20% no kopējās laikrakstos publicētās reklāmas un aptuveni 40% no latviešu valodā iznākošajā presē publicētās reklāmas. AS "Diena" apgrozījums 2003.gadā sasniedza 14,9 milj. latu, no kuriem 5,2 milj. latu veidoja laikraksta "Diena" apgrozījums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!