"Latvijas kuģniecības" (LK) privatizācijas noteikumu izstrādātāji noraida pārmetumus, ka noteikumi rakstīti par labu kādam konkrētam privatizācijas pretendentam, pretēji tam, ko norāda Latvijas Privatizācijas aģentūras padomes loceklis Normunds Lakučs. Viens no starptautiskā privatizācijas konsultanta "BDO New Markets" Rīgas struktūras "BDO Invest Rīga" vadītājiem Dainis Tunsts "DELFI Versijās" oponēja trīs galvenajiem Lakuča pārmetumiem.
1. Pārāk īss pieteikšanās termiņš. Pirmkārt, sākotnēji, lai apliecinātu interesi piedalīties LK privatizācijā, neesot vajadzīgi nekādi īpaši dokumenti un to var izdarīt vienas dienas laikā, skaidroja Tunsts. Otrkārt, kompānijas, kas darbojas kuģniecības biznesā, seko līdzi LK privatizācijai jau ilgāku laiku, un, ja tās ir nolēmušas piedalīties, tad tas ir izlemts jau agrāk. Bez tam, BDO pārstāvis precizēja, ka "LUKoil Artic Tankers", ko piemin Lakučs, nemaz neesot veicis LK padziļinātu izpēti - tātad neesot pieskaitāms pie tiem pretendentiem, kas par LK zina vairāk nekā citi.

2. Neviens negribēs pazaudēt 5 miljonus dolāru. Tunsts noraida līdzšinējos privatizācijas noteikumu oponentu pārmetumus, ka pretendenti nevēlēsies iemaksāt 5 miljonus dolāru lielo drošības naudu par "kaķi maisā". BDO pārstāvis uzskata, ka tiek apzināti jauktas divas lietas: LK finansu dokumenti, ko pretendenti iegūs, iemaksājot tikai 5 tūkstošus dolāru, un padziļināta kompānijas līgumu un marketinga stratēģiju izpēte, kurai varēs piekļūt jau tālākā privatizācijas posmā pirms izsoles. Tunsts domā, ka jau pēc sākotnējās dokumentu izpētes pretendentiem būs skaidrs, vai vērts piedalīties izsolē un dziļāk pētīt LK stāvokli, tāpēc tas, kurš negribēs riskēt ar 5 miljoniem dolāru, to arī nedarīs.

3. Pretendentam jābūt kuģniecības kompānijai. Ja LK privatizētājs būs kuģniecības kompānija, tas vairāk stimulēšot LK biznesa palikšanu Latvijā. Nozares speciālisti vairāk redzēšot jēgu saglabāt kompānijas kā vienotas struktūras funkcionēšanu, nevis vienkārši izpārdot kuģus. Bez tam Tunsts noraida pārmetumus, ka privatizācijā nevar piedalīties investīciju bankas vai cita tipa pretendenti - kuģniecības kompānija var būt tikai kā konsorcija partneris.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!