Foto: DELFI
Iebilstot pret Jūrmalas domes sagatavoto tehnisko specifikāciju atklātam konkursam "Jūrmalas Kartes sistēmas ieviešana un uzturēšana", kura nepārprotami rakstīta vienam iespējamam pretendentam – SIA Rīgas karte, SIA Complete Payment Systems ir vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā ar sūdzību.

Uz pretlikumīgiem konkurences ierobežojumiem norāda vairākas, iepirkuma dokumentācijā ietvertas, bet nepamatotas prasības, kuras nekādi nenodrošina, ka iepirkuma rezultātā Jūrmalas iedzīvotāji par nodokļos samaksāto naudu iegūs labāko iespējamo tehnoloģisko risinājumu par atbilstošāko cenu. Tomēr pilnībā nodrošina, ka iepirkumā uzvarēs SIA Rīgas karte.

Starp tādām ir gan tehnoloģiskie standarti, kuri norādīti kā vēlami vai obligāti kaut gan nav ne vienīgie, ne labākie šādu pakalpojumu izstrādē, noteiktie "vēlamie" ieviešanas termiņi, kas garantē prāvu punktu skaitu, bet nav iespējami nevienam, kuram viss aprīkojums jau nestāv noliktavā, sagatavots droši sagaidāmai uzvarai un citi pārsūdzībā norādīti fakti.

Ja tic SIA Rīgas karte akcionāra Brandava kunga publiskajiem izteikumiem, ka SIA Rīgas karte iepirkumā nemaz nepiedalīsies, tad pavisam noteikti pašlaik jau tiek dibināta kāda "siajūrmalaskarte", kur akcionāru struktūrā netiešu norāžu uz shēmošanu netrūks, kur tiks izmantoti tie paši SIA Rīgas karte risinājumi. Jūrmalnieki maksās miljonus, kā to jau dara rīdzinieki, izvēloties iepirkumā vienīgo iespējamo pretendentu, tomēr pierādīt atkal neko nevarēs.

Var tikai minēt kāpēc Zaļzemnieku vadītā Jūrmalas dome tik ļoti nopūlējusies, lai iztaptu vienam, bieži publiskā telpā ar partiju Saskaņa saistītam uzņēmējam.

Var tikai minēt, kāpēc šī iepirkuma priekšvakarā Zaļzemnieku vadītais ministru kabinets lemj par Brandava kunga biznesam, iesējams, neērto Ministru kabineta noteikumu Nr. 154 ieviešanas atlikšanu. Jau vairāk kā gadu atpakaļ pieņemtie, bet joprojām neieviestie noteikumi cita starpā radītu priekšnosacījumus, lai norēķini pasažieru pārvadājumu biznesā kļūtu elektroniski – tātad viegli izsekojami un kontrolējami, liedzot līdz šim plaši izplatīto praksi krāpties ar valsts vai pašvaldību dotēto pasažieru grupu atskaitēm.

Tas, protams, radītu virkni neērtību tiem, kuri pieraduši atskaites "taisīt" tā, lai neviens nekam izsekot nevar, bet valsts un pašvaldības naudiņa kontos ienāk vairāk nekā pienāktos. Rīga ir lielākais dotācijas saņēmējs.

Tomēr no sirds ceram, ka šoreiz būs tas gadījums, kad "shēma paliks uz papīra", ka Iepirkumu uzraudzības birojs neatļaus organizēt iepirkumu vienam un liks kritērijus pārstrādāt. Varbūt tas nozīmēs, ka jūrmalniekiem neredzēt Jūrmalas karti līdz tiks izgudrota jauna, labāka shēma. Bet varbūt pilsētas mērs iestāsies par savu vēlētāju interesēm un izsekos lai konkurss notiek godīgi un caurspīdīgi. Uz to arī ceram.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!