DELFI atklāj Latvijā pirmo daudzfunkcionālo interneta televīzijas studiju

Laiki mainās, bet cilvēku vēlme pēc video satura arvien pieaug. DELFI par to, protams, zina, un tāpēc nākamnedēļ gaidāms īpašs notikums – būs redzami pirmie raidījumi, kas taps DELFI jaunajā, daudzfunkcionālajā interneta televīzijas studijā. Te tuvākā gada laikā skatītājus iepazīstināsim ar vairākām jaunām video sejām. Taču iesāksim ar DELFI skatītājiem jau pazīstamo "DELFI TV ar Jāni Domburu", konkrētāk – politisku diskusiju sēriju.

DELFI tieši pirms gada sāka ambiciozu projektu – portāla tiešraidēs pirms pašvaldību vēlēšanām divu nedēļu garumā žurnālists Jānis Domburs intervēja 20 kandidātus un partiju līderus un vadīja 22 diskusijas. Šie raidījumi izraisīja milzīgu apmeklētāju interesi, tādēļ rudenī Domburs atgriezās ar pastāvīgu raidījumu "DELFI TV ar Jāni Domburu". Tomēr bija skaidrs, ka sākotnēji izveidotā pagaidu studija raidījuma plānotajam vērienam un DELFI plāniem attiecībā uz video saturu būs par šauru. Tādēļ DELFI sāka darbu pie jaunas studijas izveides, piesaistot labākos Latvijas speciālistus. Mērķis bija radīt ne tikai vietu, kur varētu notikt raidījumi ar plašāku dalībnieku loku, bet arī DELFI kā lielākā un drosmīgākā interneta portāla statusam atbilstošu studiju – vizuāli iespaidīgu, funkcionālu un inovatīvu. 

Ingus Bērziņš, DELFI galvenais redaktors

"Ilgu gadu rūpīgais, smagais, bet no ārpuses nereti pat nepamanāmais darbs pie tā, lai nostiprinātu savas Latvijas ziņu mediju tirgus līdera pozīcijas, nes tīkamus augļus – mūs lasa (esam stabili populārākais ziņu medijs ar lielāko mēneša auditoriju Latvijā, mums uzticas (socioloģiskie pētījumi liecina, ka DELFI pārliecinoši ir Latvijas iedzīvotāju vērtējumā uzticamākais medijs, tostarp arī jauniešu un pusaudžu vecuma grupā) un mūs mīl (esam vairākus gadus ietekmīgākais mediju zīmols sociālajos tīklos un starp vadošajiem mīlētāko zīmolu topā)," skaidro portāla DELFI galvenais redaktors Ingus Bērziņš.

Tomēr viņš uzsver: "Tas viss uzliek fantastisku atbildību pret savu lasītāju. Un tāpēc mēs savus ieņēmumus nevis tērējam baudās un izpriecās, bet ieguldām, lai mūsu lasītājiem sniegtu arvien laikmetīgāku un dziļāku pieredzi, kā uzzināt par svarīgāko, kas un kāpēc notiek Latvijā. Piemērs tam ir DELFI jaunā studija Jāņa Dombura un citiem raidījumiem, kas tajā notiks."

Jānis Domburs, raidījuma vadītājs

Attiecībā uz raidījumu saturu uzskatāmākais jaunums ir tas, ka jaunā studija tagad ļaus DELFI auditorijai piedāvāt gan intervijas, gan diskusijas žanra raidījumus, norāda žurnālists Jānis Domburs. "Atceroties savu pieredzi vairāku “tradicionālo” televīziju studijās, man vispirms būtiski uzsvērt, ka DELFI sper būtisku soli interneta TV attīstībā Latvijā – iepretim dažādiem interneta video, kam kvalitāte pieklibo, šajā gadījumā projekts gan atbilst augstākajām televīzijas formāta kvalitātes prasībām, gan ietver modernus tehnoloģiskos risinājumus, savienojot tos ar Latvijas vadošā interneta medija pieredzi," viņš saka.

Domburs piebilst, ka, skatoties gan sporta un mūzikas video, gan tā sauktos runājošo galvu raidījumus augstā kvalitātē – telefonā, datorā vai “lielajā ekrānā” –, daudzas  bildes un skaņas nianses skatītājs it kā nemaz nepamana. Taču tikai šāda kvalitāte dod iespēju redzēt, dzirdēt un sajust būtiskākās detaļas. "Bet, kā mēdz teikt, gan Dievs, gan velns ir detaļās," viņš piebilst.

Apvienojot pazīstamā un profesionālā scenogrāfa Kristapa Skultes redzējumu, pieredzes bagātā režisora Armanda Zvirbuļa uztrenēto aci un DELFI vīziju, tapa ideja par to, kā būtu jāizskatās mūsdienīgai interneta televīzijas studijai – askētiskai un viegli transformējamai dažādiem formātiem, tomēr ar savu identitāti un raksturu.

Tās tapšanā piedalījās skatuves konstrukciju uzņēmums "Kompānija NA", kuram ir plaša pieredze ne vien TV, teātra un festivālu skatuvju nodrošināšanā, bet arī Dziesmu svētku un pasaulslavenu grupu koncertu nodrošināšanā, video tiešraižu nodrošinātājs "NoLimits" un Mārtiņš Zvirgzds, projekciju speciālisti "VPT grupa", vizuālā noformējuma kompānija "Daiļkrāsotāji", skaņu nodrošina "SoundWorks LS" un Ilvars Veģis, tāpat paldies "Mūkusalas biznesa centrs" operatīvajai komandai, operatoram Aldim Sēnbergam un gaismotājam Ģedertam Siliņam.

Visi studijas tapšanā iesaistītie speciālisti atzīst, ka šī studija bija liels izaicinājums, jo tika pielietoti līdz šim neizmantoti tehnoloģiskie risinājumi un sarežģīti materiāli, kuri paildzināja studijas izveides darbu, tomēr rezultāts ir tā vērts.

dtvs4 - Spherical Image - RICOH THETA

Scenogrāfs Kristaps Skulte DELFI studijas dizainu veidoja daudzfunkcionālu un lietišķi askētisku, izmantojot inovatīvas tehnoloģijas. "Trīs galvenie vizuālie akcenti likti uz pašiem raidījuma dalībniekiem, aktīvi izgaismotu D formas galdu, kas akcentē tieši DELFI vārda pirmo burtu un izceļ studijas identitāti, kā arī amizanti sakrīt ar pirmā raidījuma vadītāja Dombura pirmo burtu, un raidījuma laikā demonstrētajiem materiāliem, kas tiek rādīti uz speciāliem projekcijas stikliem. Ja nav nepieciešams demonstrēt ilustrācijas vai video, vide momentāni mainās un fonā redzamas plašās DELFI darba telpas ar tur ierasto rosību, tādējādi panākot telpas dziļuma daudzslāņainību un vizuālo dažādību," stāsta Skulte.

Jaunās iespējas tūdaļ arī tiks liktas lietā – jau nākamnedēļ, 14. maijā, "DELFI TV ar Jāni Domburu" sāks īpašo raidījumu sēriju "Par ko balsot?", kurā divu nedēļu garumā Domburs aicinās politisko partiju līderus uz diskusijām par Latvijas politiskajām partijām un apvienībām, to darbību un potenciālajiem piedāvājumiem 13. Saeimas vēlēšanās.

Tāpat pārmaiņas piedzīvojušas arī "DELFI TV ar Jāni Domburu" digitālās "mājas". Proti, raidījuma sadaļa portālā DELFI uzlabota gan vizuāli, gan no lietojamības viedokļa. Tagad apmeklētāji var izvēlēties, kādā formātā sekot līdzi intervijām un diskusijām – skatoties pilnus raidījumu ierakstus, lasot to transkriptus, skatoties spilgtākos video fragmentus vai iepazīstoties ar rakstiem, kas tapuši, balstoties uz raidījumā atklāto.