Trešdien Rīgā vērsies pirmais Ķīnas mājsaimniecības preču un drēbju veikals "China Town". Sakņu laišana - tā šo procesu raksturojis Latvijas Universitātes (LU) profesors, orientālistikas eksperts Leons Taivāns, trešdien ziņo "Diena"

Ķīniešu uzņēmēju priekšrocība esot tas, ka viņi tās pašas Ķīnā ražotās drēbes, ko tirgo lielveikalos un tirgos, ieved nevis no Polijas, Ungārijas vai Turcijas, bet gan tieši no Ķīnas, tā panākot zemāku cenu.

Viens "Āzijas" veikals jau darbojas Jelgavā, bet trešdien 1600 kvadrātmetru liels ķīniešu veikals vērsies vaļā Rīgā, Vienības gatvē.

Rīgas "China Town" īpašnieks Luo Jans nepārvalda nevienu valodu, izņemot ķīniešu, tādēļ Latvijā sazinās ar tulka palīdzību. Jans laikrakstam pastāstījis, ka līdzīgi veikali viņam jau ir Nīderlandē un Ungārijā, Latvijā tas būs pirmais šāds veikals. Lielākā daļa sortimentā esošo preču ir atvestas no Ķīnas, nedaudz ir arī no Itālijas.

Valodas problēmas, uzsākot biznesu, viņam palīdzējuši atrisināt Latvijā dzīvojošie ķīnieši. "Mēs visi esam kā draugi, palīdzam cits citam. Dažreiz algojām arī tulku," stāstījis uzņēmējs.

Viņš ir pamanījis, ka Latvijas iedzīvotājiem viņa aktivitāte netīk, jo viņi, pēc Jana domām, baidās no konkurences. "Bet mēs darām savu darbu, viņi dara savu. Mēs nevienam neko neatņemam, tieši otrādi - radām darbvietas vietējiem cilvēkiem," stāstījis uzņēmējs. Krīze viņu nebaida - pat ja tagad cilvēki tēriņos ir piesardzīgāki, nākotnē šis bizness nesīs peļņu, pārliecināts Jans.

"Ķīniešu bizness ir spējīgs izdzīvot tur, kur nespēj izdzīvot citi," šīs valsts uzņēmējdarbības īpatnības raksturojis Taivāns.

Situācijā, kad krītas cilvēku pirktspēja un samazinās biznesa ieņēmumi, ķīnieši jūtas komfortabli, jo viņiem nav lielu ambīciju attiecībā uz peļņu, skaidrojis Taivāns. "Viņi ir ļoti strādīgi, pacietīgi un ir spējīgi gaidīt ļoti ilgi. Tā kā viņi tagad te laidīs saknes, tas ir tikai sākums," uzsvēris zinātnieks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!