Foto: Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs
Tankkuģis "Flagman 1", kas pērnā gada oktobrī Daugavgrīvā uzskrēja uz sēkļa, avārijas brīdī bijis bez vadības, liecina Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja publiskotais saīsinātā ziņojuma projekts.

SIA "Fast Bunkering" piederošais kuģis pārvedis 1675 kubikmetrus degvielas, ko 10. oktobra rītā bija paredzēts nogādāt Ventspilī, tomēr pulksten 00.05 tas uzskrēja uz sēkļa pie Daugavgrīvas bākas.

Kuģa kapteiņa izelpā Valsts policija konstatējusi alkoholu 2,34 promiļu koncentrācijā.

Kā zināms, tās pašas dienas rītā kuģi no sēkļa izdevās novilkt. Arī videi nekāds kaitējums netika nodarīts, lai gan bažās par naftas produktu noplūdi tika izsludināta paaugstināta Jūras incidentu novēršanas grupas gatavība.

Negadījuma brīdī uz tiltiņa atradies tikai kuģa kapteinis, liecina izmeklēšanas ziņojuma projekts. Pēc attauvošanās no piestātnes Rīgas ostā kuģis devies Daugavas ietekas jūrā virzienā. Tas izmainījās ar diviem velkoņiem, bet tad strauji novirzījās no kuģu ceļa. Kapteinis apgalvojis, ka šajā brīdī piezvanījis priekšnieks, tādēļ viņš novērsis uzmanību no kuģa vadības.

Sešas minūtes pēc novirzīšanās tas atdūries pret krastu pie Daugavgrīvas bākas. Kapteinis vairākas reizes centies atpakaļgaitā noiet no sēkļa, tomēr tas nav izdevies.

Fakts, ka kapteinis uz tiltiņa atradies viens, neatbilst kompānijas darba instrukcijām. Savukārt to, ka kapteinis saņēmis zvanu, nav apstiprinājusi mobilo sakaru operatora sniegtā informācija, tomēr izmeklētāji secina, ka 5 – 7 minūtes pirms atduršanās pret grunti, kapteinis nav kontrolējis kuģa kursu.

Pēc incidenta uzņēmums "Fast Bunkering" izmeklēšanas biroju informējis, ka turpmāk, arī kuģojot ostas akvatorijā, uz tankkuģiem būs septiņi, nevis pieci apkalpes locekļi, līdz ar to būtu izslēgta situācija, ka uz komandtilta atrodas viens cilvēks.

Kā liecina "Lursoft" dati, kompānijas valdes priekšsēdētājs ir Igors Sidorovs, bet valdes loceklis - Aleksejs Volkovs. Pērn "Fast Bunkering" apgrozījums sasniedzis 83 miljonus eiro, bet peļņa - 336 tūkstošus eiro. Tā pieder Antiļu salās reģistrētajai firmai "CNP Investments N.V."

Šīs firmas vārds atrodams nopludinātajos tā sauktajos Panamas dokumentos. Lai gan nav zināmi esošie "CNP Investments N.V." akcionāri, vismaz savulaik uzņēmuma īpašnieks bija Britu Virdžīnu salās reģistrētais "Merktrans Perevozchik LTD", starp kura akcionāriem savukārt atrodama Jeļena Paškovska no Krievijas un Mihails Kiseļovs no Igaunijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!