Foto: DELFI
Apdrošināšana ir nepieciešama ne tikai Latvijas valstspiederīgajime, kuri dodas tūrisma braucienos, bet arī tiem, kuri dodas darba komandējumos, atgādina Latvijas Ārlietu Ministrija (ĀM) un aicina darba devējus būt atbildīgiem, un obligāti pirms komandējuma apdrošināt savus darbiniekus.

Pēdējā laikā ir palielinājies konsulārās palīdzības gadījumu skaits, kuros nelaimes gadījumos ārvalstīs cieš Latvijas autopārvadātāju uzņēmumu darbinieki, kuri nav bijuši apdrošināti, tajā skaitā valstīs, kurās nav Latvijas diplomātiskās vai konsulārās pārstāvniecības, kā arī valstīs ar nestabilu drošības situāciju, portālu "Delfi" informē ĀM.

Ministrija uzsver, ka gadījumos, ja darbinieks nav bijis apdrošināts, repatriācijas procesa organizēšanā ir jāiesaistās personas darba devējam.

Gadījumos, ja persona ir apdrošināta, finansiālo jautājumu un nepieciešamo formalitāšu kārtošanu uzņemas apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējs, kurš pārzina noteiktās prasības un tradīcijas attiecīgajā valstī, tādējādi repatriācija var tikt risināta operatīvi.

Tā, piemēram, nesen Afganistānā pēkšņi mira autopārvadātājs no Latvijas.
Darba devējs nebija autovadītāju apdrošinājis un, lai nokārtotu personas repatriāciju uz Latviju, tika iesaistīta ne tikai Latvijas vēstniecība Uzbekistānā, bet arī citi gan Latvijas, gan ārvalstu civilie un militārie dienesti. Tādejādi personas mirstīgo atlieku pārvešanai tika iztērēti ievērojami iepriekš neparedzēti Latvijas nodokļu maksātāju līdzekļi.

Šādās situācijās minētās funkcijas būtu jāuzņemas apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējam, tikai nepieciešamības gadījumā iesaistoties Latvijas pārstāvniecībām, skaidro ministrija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!