Biedrības "Skalbes" bērnu uzticības tālrunis ik gadu saņem vairākus simtus zvanu no bērniem, kas apsver iespēju izdarīt pašnāvību, konferencē par pašnāvību problēmu Latvijā stāstīja biedrības "Skalbes" direktores asistente Gunita Ausekle.
Tālrunis sāka darboties 2002.gada oktobrī, un pirmajā darbības gadā tika saņemti 404 zvani no bērniem, kas domā par iespēju izdarīt pašnāvību vai mēģinājuši to izdarīt. 2003.gadā saņemti 1600 šādi zvani, bet pērn - 840.

Ausekle norādīja, ka bērnu uzticības tālruņa darbinieki runā ar zvanītāju un cenšas atturēt no pret sevi vērstas vardarbības. Ja bērns jau ir sevi savainojis, uzticības tālruņa dalībnieki mudina viņu sazināties ar mediķiem vai arī zvana neatliekamajai palīdzībai paši.

Kopumā pirmajā darbības gadā bērnu uzticības tālrunis saņēmis 20 217 zvanus, 2003.gadā - 80 337 zvanus, 2004.gadā - 84 358 zvanus, bet šogad līdz maija sākumam saņemti 16 613 zvani. Šogad zvanu skaits samazinājies, jo sarunu ilgums audzis līdz pat 20-30 minūtēm, tādējādi ne visi zvanītāji var sazvanīt uzticības tālruni, sacīja Ausekle.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!