Iepriekš medijos izskanējusī informācija par radikāliem soļiem satiksmes problēmu risināšanai Rīgā bijusi tikai Rīgas mēra Jāņa Birka informācija par situācijas risinājumiem citās pasaules pilsētās. Birks uzskata, ka reāli priekšlikumi satiksmes problēmu risināšanai jāsagatavo speciālistiem, taču aizliegums Rīgā iebraukt pāra vai nepāra skaitļu automašīnām, visticamāk, netikšot ieviests.
Birks piektdien Latvijas Neatkarīgās Televīzijas (LNT) raidījumā "900 sekundes" sacīja, ka pirms dažām dienām izskanējusī informācija par bargajiem pasākumiem satiksmes problēmu risināšanai Rīgā " nebija konkrēts ierosinājums, bet gan informācija, kā citās pilsētās to risina", kas vēlāk medijos ticis traktēts kā ierosinājums.

Birks uzskata, ka konkrēti priekšlikumi satiksmes problēmu risināšanai jāsagatavo Satiksmes departamenta speciālistiem, lai politiķi varētu tos vērtēt. Pēc Birka domam, tik radikāli ierobežojumi kā aizliegums braukt ar pāra vai nepāra numurzīmju automašīnām Rīgā netiks ieviests. " Rīgai tas ir nereāls priekšlikums," sacīja Birks, norādot, ka drīzāk varētu apsvērt priekšlikumus, kas atbrīvotu ceļu sabiedriskajam transportam, piemēram, speciālu joslu izveidi.

Kopumā vērtējot situāciju, Rīgas mērs atzina, ka "brīnumlīdzekļu nebūs" , nākamnedēļ speciālisti spriedīšot par šiem jautājumiem.

Jau vēstīts, ka iepriekš medijos ar atsauci uz Birku parādījās informācija, ka satiksmes problēmu risināšanai Rīgā varētu spert radikālus un nepopulārus soļus, nosakot papildus ierobežojumus, jo pašreizējā finanšu situācija un valsts atbalsta trūkums neļauj Rīgas domei pašas spēkiem uzlabot satiksmes infrastruktūru.

Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) ar domes Satiksmes departamentu šonedēļ pārrunāja iespēju apkopot iespējamo satiksmes ierobežojumu priekšlikumus, kurus pēc apkopošanas varētu piedāvāt sabiedriskajai apspriešanai, portālu "Delfi" iepriekš informēja mēra preses sekretāre Inga Spriņķe.

Spriņķe norādīja, ka Rīgā satiksmes problēmu risinājumus sagaida vienīgi no pašvaldības, taču Rīgas domes kredīta iespējas ir izsmeltas, bet valsts neatbalsta lielu satiksmes infrastruktūru finansēšanu.

Rīgas centra ielu iespējas ir ierobežotas, un tās nav iespējams paplašināt, arī tilti ir "tik, cik ir" un jaunus nevar uzcelt vienas dienas laikā, tāpēc, kamēr nemainīsies finanšu situācija, galvaspilsētai nāksies spert radikālus soļus. Tie varētu būt ierobežojumi pārskaitļa datumos ļaut iebraukt pilsētā tikai mašīnām ar pārskaitļa numuriem, un attiecīgi nepārskaitļa datumos – mašīnām ar nepārskaitļa numuriem.

Tāpat pilsēta varētu ieviest iebraukšanas maksu nerīdziniekiem, kas iebrauc galvaspilsētā ar mašīnu, taču tam būtu nepieciešams valdības atbalsts un izmaiņas likumdošanā. Mēra pārstāve norādīja, ka ikdienu Rīgā iebrauc aptuveni 150 000 nerīdzinieku, kas izmanto Rīgas infrastruktūru un visu dienu pavada galvaspilsētā.

Birks pēc Pekinas apmeklējuma pārliecinājies, ka satiksmes infrastruktūras sakārtošanā pasaulē piedalās gan pašvaldība, gan valsts, un tiek piesaistīti arī privātie partneri. Savukārt Latvijā valdība neinvestē galvaspilsētas infrastruktūrā, kas liek domāt par citiem nepopulārajiem risinājumiem, ar kuriem autobraucējiem būs jāsamierinās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!