Mēneša laikā kopš Latvijas Kredītņēmēju apvienības (LAKRA) dibināšanas LAKRA pēc padoma ir vērsušies kopumā ap 300 cilvēku, portālu "Delfi" informēja Latvijas Kredītņēmēju apvienībā.
Ap 170 cilvēku saņēmuši speciālistu konsultācijas apvienības telpās, 50 personas elektroniski uzdevušas jautājumus ekspertiem un vairāk kā 50 "Aizkraukles Bankas" klienti iesnieguši nepieciešamos dokumentus, lai piedalītos apvienības organizētajā kolektīvajā sūdzībā Patērētāju tiesību aizsardzības centram. Tāpat LAKRA arī noslēdzis pirmo līgumu ar privātpersonu par tiesvedības organizēšanu.

LAKRA valdes priekšsēdētājs Ainārs Gorenko norāda, ka apmeklētāji pārsvarā ir privātpersonas, kas interesējas par visai konkrētiem jautājumiem - kas notiek, ja persona vairs nav spējīga nomaksāt ikmēneša maksājumu bankai, kādi ir rīcības varianti šādos gadījumos, kāda ir tiesu prakse, kādas ir kredītņēmēja tiesības un pienākumi. Lielākajai daļai apmeklētāju trūkst informācijas un zināšanu par to, kā būtu vedamas pārrunas ar banku un kad būtu nepieciešama jurista palīdzība. Tāpat LAKRA konsultanti secina, ka vairākas personas tikai nonākot finansiālās grūtībās apzinās, ko apņēmušās parakstot aizdevuma līgumu un kādas var būt sekas maksātnespējai.

Konsultanti arī konstatējuši, ka bankas, vienpusēji mainot līguma nosacījumus, mēģina pasliktināt arī pašlaik vēl maksātspējīgo kredītņēmēju finansiālo stāvokli.

Pēc padoma nākušie cilvēki ir gan latviešu, gan krievu tautības, dažāda vecuma un dzimuma pārstāvji ar atšķirīgiem ienākumu līmeņiem. Lielākā daļa no viņiem jūtas ļoti nomākti, izmisuši un bezpalīdzīgi, norāda LAKRA.

Vairums apmeklētāju apvienībā vērsušies tikai brīdī, kad viņiem jau ir radušās problēmas vai nesaskaņas ar kredītiestādi, tomēr ir arī tādi, kas jau laicīgi vēlas konsultēties par savām interesēm atbilstošāko risinājumu, piemēram, darba un ienākumu zaudēšanas gadījumā.

Tāpat virkne personu izteikusi bažas vai kredītiestādes, uzzinot par viņu iesaistīšanos apvienībā, nevērsīsies pret viņām represīvi.

LAKRA valde pauž gandarījumu par apvienības pirmo darba mēnesi. "Tas, cik daudz cilvēku mums ik dienu zvana un apmeklē, ir apliecinājums, tam, cik akūta ir problēma un cik bezpalīdzīgi šobrīd jūtas kredītņēmēji," uzsver Gorenko.

 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!