Foto: Publicitātes attēli

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) izstrādājusi trokšņa regulējumu attiecībā uz autosporta un motosporta bāzēm apdzīvotās vietās - pilsētās vai ciemos, ko pirmdien skatīs valdības komiteja.

Apdzīvotā vietā izvietotās atklātās autosporta un motosporta bāzes radīto troksni novērtē izmantojot tikai vides trokšņa robežlielumus, neveicot trokšņa rādītāju novērtēšanu telpās. Vides trokšņa robežlielumu noteikšanai ir ņemti prakses piemēri no Eiropas Savienības dalībvalstīm. Kā piemēri no Eiropas trasēm noteiktajiem trokšņa robežlielumiem tika izvēlētas trases - Austrijas "Red Bull Ring" un Vācijas "Nürburgring".

Citu valstu pieredzes izvērtēšanas rezultātā ir izstrādāts kompromisa noteikumu projekts, kas paredz prasības attiecināt bāzēm, kas ir sporta bāzu reģistrā; tikai uz tādām apdzīvotajām vietām kā pilsētas un ciemi, savukārt attiecībā uz viensētām arī turpmāk piemēros jau pašreiz spēkā esošos noteikumus, tāpat kā arī uz trasēm, kuras izvietotās citās teritorijās, piemēram, lauku teritorijās.

Noteikumu projekts paredz: autosporta un motosporta bāzu īpašniekiem vai valdītājiem aprīkot trasi ar trokšņa monitoringa iekārtu; ievietot sacensību grafiku savā mājas lapā un informēt pašvaldību par sacensību grafiku; atšķirīgus vides trokšņa robežlielumus nekā citiem trokšņa avotiem un tie ir balstīti uz treniņu un sacensību skaitu un noteiktu darbības laiku.

Vides trokšņa robežlielumi plānoti augstāki nekā pašreiz noteikumos noteiktie, bet jāņem vērā, ka pašreiz šāda veida trasēm vides trokšņa robežlielumi ir noteikti uz gadu un tiek plānots, ka turpmāk tie būs attiecināti uz konkrēto trases darbības laiku un nevis uz gadu, skaidro ministrija.

VARAM norāda, ka Latvijā ik gadu norisinās gan starptautiskās, gan vietēja mēroga autosporta un motosporta sacīkstes, un lai nodrošinātu starptautisko sacīkšu rīkošanu Latvijā, ir nepieciešams atbilstošs tiesiskais regulējums trokšņa jomā, kas nav pretrunā ar starptautisko organizāciju prasībām. Pašreiz noteikumos "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" noteiktie trokšņa robežlielumi ir ievērojami zemāki nekā to trokšņa ietekmes līmenis, kas parasti rodas lielākajā daļā motosporta norises vietās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!