Rīga, visticamāk, nesaņems septiņus miljonus latu lielu ES finansējumu Dienvidu tilta pievedceļu būvniecībai Pārdaugavā, un pašvaldība nevarēs piešķirt līdzekļus, kādēļ projektu varētu iesaldēt jau tuvākajos mēnešos, trešdien ziņo laikraksts "Diena".

Pērn pašvaldība sāka 23,1 miljonu vērtā tilta trešās kārtas būvniecību, projektam cerēja piesaistīt ES naudu. Taču Satiksmes ministrija (SM) gada nogalē, atsaucoties uz "Eiropas Komisijas pārstāvju neoficiāli pausto viedokli", informēja, ka projektu nevar pieteikt atsevišķi, bet pieteikums būtu jāgatavo par visu tiltu kopā ar pievedceļiem.

Taču tādā gadījumā tas būtu klasificējams kā apjomīgs projekts ar izmaksām virs 50 miljoniem latu, kura īstenošanai būtu nepieciešami tādi administratīvie resursi, kas neatsvērtu samērā mazo finansiālo guvumu.

Tagad SM aicina domi ES fondu naudai pieteikt kādu citu objektu Rīgā.
Rīgas mērs Nils Ušakovs neapstiprina projekta iesaldēšanu, taču vairākkārt uzsver, ka pašvaldība nevar atļauties iedot nekādu papildu naudu. Finanšu departamenta aprēķini liecina, ka domes ieņēmumi janvārī atpalikuši par 27,5% no plānotā.

Lai iesāktos darbus turpinātu, būvnieki prasa 10 miljonus latu. Tādā gadījumā Dienvidu tilta trešā kārta, kas ietver pievedceļu izbūvi no tilta līdz Ziepniekkalna ielai, tiktu pabeigta nākamajā gadā vienlaikus ar otro kārtu - Slāvu rotācijas apli un dzelzceļa pārvadu otrpus Daugavas.

Būvnieki pieļauj, ka objektu pametīs martā. "1,2 miljoni latu, kas piešķirti šogad, uz tik daudz firmām nav nekas. Tie jau sen būtu apgūti, ja nebūtu tādas ziemas - sniegs un lieli mīnusi," laikrakstam paudis viens no būvniekiem, "Rīgas tiltu" ģenerāldirektors Albins Jasaitis.

Ar šo finansējumu nepietiek pat objekta iekonservēšanai un apsargāšanai, tādēļ viņš paredz, ka pēc būvlaukuma pamešanas visu vērtīgo no tā nozags.

Līdz šī gada sākumam Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvobjektā līdz decembra sākumam veikti būvdarbi par 6,28 miljoniem latu . 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu.

Dienvidu tilta 1.kārta jeb pats tilts un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai tika atklātas 2008.gada 17.novembrī. Pašlaik tiek būvēta Dienvidu tilta 2.kārta jeb Slāvu maģistrālais transporta mezgls, ko cerēts pabeigs nākamgad.

Valsts kontroles aplēsēm par Dienvidu tilta būvniecību ir pārmaksāti 27 miljoni latu. Pēc sarunām ar domi būvnieki pērn novembrī piekrituši samazināt tilta otrās kārtas izbūves izmaksas par aptuveni 14 miljoniem latu.

Pēc RD pasūtītā pētījuma rezultātiem, pārlieku dārgā Dienvidu tilta būvniecība Rīgai gadiem var radīt smagas finansiālas problēmas, kavējot iepriekšējos gados aizsākto straujo attīstību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!