Foto: DELFI
Fotoradaru pilnīga ieviešana aizkavēsies uz nenoteiktu laiku, jo to piegādātāji nav izpildījuši iepriekš noslēgtās vienošanās, laikrakstam "Neatkarīgā" pastāstījis Valsts policijas (VP) Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Pagaidām notiekot pieņemšanas un nodošanas process un Zivtiņš uzsvēris, ka nekvalitatīvu produktu VP nepieņems.

Skaidrojot, kādus solījumus ātruma mērīšanas ierīču piegādātāji nav izpildījuši, VP pārstāvis norāda, ka runa nav par ierīču tehnisko stāvokli – ar to viss esot kārtībā. Problēmas saistītas ar iepriekš noslēgto līgumu – uzņēmēji nav spējuši izpildīt visas saistības. Konkrētus punktus, kas palikuši neizpildīti, Zivtiņš neprecizēja, jo līgums esot ierobežotas pieejamības dokuments.

Iepriekš noslēgtā vienošanās paredzēja, ka fotoradariem jāsāk darboties līdz šī gada 21.oktobrim. Gadījumam, ja gadās kāda ķibele, tika paredzēts mēnesi ilgs pārejas laiks, taču pašlaik solīt, ka 21. novembrī visi fotoradari darbosies, Zivtiņš neuzņemas. Ātruma mērīšanas ierīču ieviešana pārceļas uz nenoteiktu laiku, jo būšot jāmaina līguma nosacījumi.

Publiski pieejama nav arī fotoradaru karte, kuru parādīt sabiedrībai VP solīja jau pirms vairākām nedēļām. "Jā, jums taisnība, kartei vajadzēja būt. Mēs informāciju nodevām atbildīgajiem darbiniekiem, taču viņi nav uzdevumu izpildījuši. Tomēr pagaidām, kamēr pašu fotoradaru nav, problēmu te neredzu," laikrakstam sacījis Zivtiņš.

VP pārstāvis noraida medijos izskanējušo kritiku, ka patiesībā fotoradari domāti naudas pelnīšanai, jo paredzēts, ka ierīces atradīsies arī uz tiltiem. "Šie komentāri ir aplami, jo, piemēram, uz Salu tilta, kur notiek ļoti daudz ceļu satiksmes negadījumu pārsniegta ātruma dēļ, fotoradaram ir jābūt! Neuzskatu, ka tā ir naudas kāšana," laikrakstam sacījis Zivtiņš. Viņš arī noraidījis pārmetumus, ka sabiedrībai nav zināms pamatojums katra fotoradara atrašanās vietai. Galvenais atskaites punkts esot mērķis samazināt konkrētajā punktā vidējo ātrumu, un mainīt jau izstrādāto karti VP negrasās.

Izmaiņas gan skars kādu citu ātruma ierobežojumu – no septembra ieviesto zīmi pie Rīgas skolām, kas paredz, ka gar mācību iestādēm nedrīkst braukt ātrāk par 30 kilometriem stundā. "Pagājušajā nedēļā piedalījos Rīgas domes sēdē, kur nolēmām, ka naktī ātruma ierobežojumam 30 kilometri stundā pie skolām nav jēgas, tāpēc tiks katrai zīmei pielikts laika ierobežojums," sola Zivtiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!