Foto: DELFI
Tāpēc, ka katrā pašvaldībā atšķiras dokumentu skaits un procedūra, kas jāveic, saskaņojot reklāmas izvietošanu, plānots grozīt Reklāmas likumu, paredzot vienotu kārtību reklāmu izvietošanai, portālu "Delfi" informēja Saeimas Preses dienestā.

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien, otrajam lasījumam atbalstīja minētos grozījumus. Plānots, ka turpmāk Ministru kabinets noteiks kārtību, kādā saskaņojama reklāmas izvietošana publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisko vidi.

Šobrīd katra pašvaldība nosaka savu kārtību, un tās savstarpēji būtiski atšķiras - līdz pat četrām reizēm atšķiras dokumentu skaits un līdz sešām reizēm procedūru skaits, kas jāveic, saskaņojot reklāmas izvietošanu. Līdzšinējā kārtība ir haotiska un lieki apgrūtina uzņēmējus, komisijā pauda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra padomnieks Indriķis Putniņš (ZZS).

Komisijas deputāti trešdien sēdē atbalstīja nosacījumu, ka arī turpmāk pašvaldības saistošajos noteikumos varēs noteikt ierobežojumus reklāmas izmēriem, veidiem, gaismas un skaņas efektiem, lai tie atbilstu videi un vietas arhitektūrai. Pašvaldības arī būs tiesīgas noteiktās vietās aizliegt kādas konkrētas preces vai pakalpojuma reklāmu.

Plānots, ka jaunā kārtība stāsies spēkā 2012.gada 1.janvārī. Par grozījumiem Reklāmas likumā otrajā un trešajā lasījumā vēl jālemj Saeimai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!