Foto: LETA
Latvijā nav iespējams centralizēti palielināt atļauto braukšanas ātrumu – to neļauj darīt nedz ceļu tehniskais stāvoklis, nedz Latvijas autovadītāju ieradumi, kuri masveidā regulāri pārkāpj atļautā braukšanas ātruma ierobežojumus, pastāstīja Valsts policijas (VP) Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre.

Viņa sacīja, ka Latvijā liela daļa autoceļu ir būvēti visai sen, turklāt atbilstoši to tehniskajām īpatnībām ir noteikts arī maksimālais braukšanas ātrums."Ja paraugāmies uz pašreizējo situāciju, tad vietās, kur ir droši ceļu posmi, jau patlaban atļautais braukšanas ātrums tiek palielināts.

Protams, tas gan tiek darīts vasaras mēnešos, kad to atļauj braukšanas apstākļi," piebilda Mistre.Tomēr būtiskākais apstāklis, kādēļ nav iespējams centralizēti palielināt braukšanas ātrumu uz Latvijas ceļiem, pēc viņas teiktā, slēpjas faktā, ka absolūti lielākā daļa vadītāju sistemātiski pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.

"Analizējot fotoradaru datus, mēs sapratām, ka atļauto braukšanas ātrumu pārkāpj aptuveni 75% Latvijas autovadītāju. Šis rādītājs skaidri pierāda, ka nevar masveidā palielināt jau esošo braukšanas ātrumu, jo ātruma ievērošana aizvien ir būtiska problēma," paskaidroja policijas pārstāve.

Mistre uzskata – ja ātrums tiks palielināts, lielākā daļa autovadītāju pārkāps arī palielināto braukšanas ātrumu, braucot vēl par vismaz 10 kilometriem stundā ātrāk.

Patlaban atļautais braukšanas ātrums Latvijā ārpus apdzīvotām vietām ir 90 kilometru stundā, savukārt apdzīvotās vietās – 50 kilometru stundā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!