Foto: F64
Bijušā "Parex bankas" vadītāja un īpašnieka Valērija Kargina dēla Rema Kargina reģistrētas firmas Latgalē pie Krāslavas iegādājušās zemes īpašumus 3000 hektāru apmērā un šobrīd iecerēts izveidot piecus kilometrus garu kuģojamu kanālu no Latvijas dziļākā ezera Drīdža līdz Sīveram, svētdien vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Raidījums vēsta, ka Karginam piederošās zemes starp Latgales ezeriem jau līdzinās mazpilsētas lielumam, un iedzīvotājiem tagad bail, ka viņi paliks arī bez ceļa, kas savieno Kombuļu un Skaistas pagastus – tuvumā sadzīti mieti, lai novilktu žogu, un ceļš palicis kā vienīgais šķērslis,.

Uzpirkt zemes īpašumus Latgalē līdzās Ārdavas, Sīvera un Drīdža ezeriem Valērijs Kargins sāka jau pirms desmit gadiem, vēsta raidījums. Īpašumi tiek noformēti uz firmu SIA "Vasals" un SIA "Plinta" vārdiem. Abas firmas pieder Remam Karginam. SIA "Vasals" viena gada laikā iegādājusies 300 hektārus zemes.

Kā vēsta raidījums, vietējie iedzīvotāji gatavi vienu hektāru zemes pārdot par 500-600 latiem. Karginu vārdā Latgalē saimnieko Aleksandrs Muzičenko, kurš 1980. gadā kļuva par olimpisko čempionu burāšanā. Viņš bija atbraucis arī pie Edmunda Bolūda, kuram pieder trīs hektāri vectēva zemes pie Kausiņa ezera. Pēc iedzīvotāja stāstītā, Muzičenko piedāvājis vairākus variantus, kā ezers varētu nonākt Karginu īpašumā, ko Bolūdis uztvēris kā šanatāžu.

Raidījums vēsta, ka vietējos nokaitinājuši pēdējie notikumi: ap ceļu, kurš savieno Kombuļu un Skaistas pagasti, salikti žogu stabi. Zemes īpašumu no pašvaldības iegādājusies SIA "Plinta". Vietējie pieļauj, ka drīzumā minētajā vietā tiks novilkts žogs, taču tur atrodas viens no valsts īpašumā esošā Drīdža ezera krastiem, kas savulaik bija populāra atpūtas vieta.

Redzot topošo žogu, otrās grupas invalīde Valentīna Tolipilo uzrakstīja iesniegumu pašvaldībai ar lūgumu neļaut ceļa aizšķērsošanu. Pēc kāda laika pie viņas ieradušies divi spēcīgas miesas būves vīrieši un draudējuši, ka "salies rīklē šņabi un māju nodedzinās", raidījumam stāstīja sieviete. Par notikušo ierosināts kriminālprocess, lietu izmeklē Krāslavas policija.

Vietējie nobažījušies, ka žogu plānots novilkt, lai pārraktu ceļu un savienotu Drīdža ezeru ar piecus kilometrus garu kanālu, kas tālāk ietek Sīvera ezerā, tā izveidojot lielu kuģošanas ceļš pa vairākiem ezeriem. Drīdzis ir Eiropas aizsargājamo objektu sarakstā "NATURA 2000", un eksperti pieļauj: savienojot to ar Sīveru, ūdens līmenis Latvijas dziļākajā ezerā nokritīsies par metru un ezers zaudēs aptuveni piecus hektārus lielu teritoriju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!