Foto: F64
Zemgales Plānošanas reģiona un novadu pārstāvji uzskata, ka vilcienu maršruta Rīga - Reņģe slēgšana ir nopietns drauds visa Zemgales reģiona līdzsvarotai attīstībai, jo tas skar aptuveni piekto daļu reģiona iedzīvotāju no kuriem lielākā daļa dzīvo pierobežas teritorijā, kas tā jau tiek uzskatīta par depresīvu, informēja reģiona pārstāvis Juris Kālis.

Reģiona pašvaldību vadītāji apšaubīja, ka vilcienu satiksmi varēs pilnvērtīgi aizstāt ar autobusu satiksmi, kā to iecerējusi valdība, jo daudzviet lauku ceļi aptuveni piecus mēnešus gadā praktiski ir neizbraucami - aizputināti vai pagalam aizlijuši un lielo autobusu šoferi pa tādiem atsakās braukt.

Pašvaldību pārstāvji uzskata, ka Autotransporta direkcijas nodoms izmainīt maršruta Saldus - Rīga jau esošo autobusu atiešanas laikus, bet piektdienās un pirmdienās piedāvāt vēl pāris papildus reisus, var nedot gaidīto efektu, jo jau tagad Aucē autobusā bieži vien iekāpj tik daudz pasažieru, ka Bēnē pārējos braucējus tas vairs nespēj uzņemt. Turklāt direkcijai ir nodoms jau tuvākajā laikā būtiski samazināt arī mikroautobusu reisu skaitu maršrutā Dobele – Rīga - par 14 reisiem dienā.

Reģions norāda, ka patlaban te vērojams vislielākais bezdarbs un tieši šī iemesla dēļ daudzi Auces, Bēnes, Penkules, un Dobeles iedzīvotāji brauc strādāt uz Jelgavu, Olaini, Rīgu un vēl citām pilsētām, galvenokārt izmantojot ērtāko un pagaidām arī lētāko satiksmes līdzekli - pasažieru vilcienu.

To izmanto arodskolu audzēkņi un augstskolu studenti, kā arī nelielo lauku saimniecību īpašnieki, kuri savus ražojumus ved pārdot uz lielpilsētu tirgiem.

Šonedēļ notikušajā reģiona pārstāvju tikšanās laikā ar Latvijas Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētāju Andri Lubānu un akciju sabiedrības "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētāju Anduli Židkovu konkrētus, iedzīvotājiem pieņemamus risinājumus problēmām, kas sabiedriskā transporta jomā radīsies pēc 15.februāra, vēl nespēja rast, bet kopā ar speciālistiem izvērtēs jaunāko informāciju un rīkos atkārtotu tikšanos.

Jau ziņots, ka vilcienu satiksmi uz Ventspili un Reņģi pilnībā aizstās ar autobusu satiksmi, savukārt uz Gulbeni un Liepāju vilcieni kursēs retāk, bet autobusi – biežāk. Vilcieni uz Reņģi atcelti, jo šis maršruts prasījis nesamērīgi lielas valsts dotācijas - ja kopumā dzelzceļa satiksmē dotācijas un par biļetēm ieņemto līdzekļu proporcija ir 60:40, posmā Rīga-Reņģe šī attiecība bijusi 89:11.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!