Foto: F64
Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija otrdien atbalstīja Rīgas sabiedriskā transporta tarifa palielināšanu līdz 50 santīmiem, bet, pērkot biļeti pie vadītāja, tā maksās 70 santīmu. portāls "Delfi" uzzināja domē.

Komisija atzina, ka 50 santīmu liela tarifa aprēķināšanas metodika atbilst Ministru Kabineta noteikumiem, līdz ar to komisija to akceptēja un tas stāsies spēkā. Jaunais tarifs stāsies spēkā no nākamā gada 1.janvāra.

Apstiprinot sabiedriskā transporta pamattarifa palielinājumu, tiek saglabātas visas šobrīd esošās braukšanas maksas atlaides visām pasažieru kategorijām, turklāt šīs atlaides tiek saglabātas absolūtos skaitļos: tik, cik pašlaik maksā mēneša abonements vai vienreizējā biļete ar atlaidi, tikpat tas maksās arī 2010. gadā.

Atbilstoši pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sniegtajiem datiem, Rīgas domes noteiktās braukšanas maksas atlaides izmanto 63% pasažieru.

Jau ziņots, ka pašvaldības uzņēmums "Rīgas Satiksme" (RS) Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) uzdevumā pārstrādāja 2010.gada budžeta projektu, taču neatteicās no nodoma palielināt biļešu cenas, vien piekrītot mazākam tarifa kāpumam no 40 līdz 50 santīmiem.

Iepriekš RS plānoja braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā paaugstināt no līdz 60 santīmiem, taču pēc Ušakova rīkojuma jautājumu atlika, un RS mēra uzdevumā pārstrādāja nākamā gada budžetu.

Vēlāk RS piekrita 50 santīmu tarifa noteikšanai, saglabājot visas atlaižu kategorijas un palielinot kopējo atlaižu apjomu skolēniem, studentiem, pensionāriem un citiem rīdziniekiem. Tā, piemēram, pensionāriem arī turpmāk maksa par braucienu saglabātos 20 santīmi. Ievērojot pašvaldības prioritātes, RS arī jaunajā aprēķinā piedāvās nepaaugstināt to biļešu cenas, kam jau piemērotas pašvaldības atlaides. Saskaņā ar braucienu reģistrāciju datiem – vidēji 60 līdz 70% no veiktajām reģistrācijām katru dienu tiek veiktas tieši ar atlaižu biļetēm.

Plānots, ka, pārskatot maksu par braucienu, ieņēmumus nedaudz varētu palielināt un, uzņemoties zināmu risku, uzņēmums nākošo gadu varētu sākt ar 6,6 miljonu budžeta deficītu.

RS skaidro, ka pie kopējiem sabiedriskā transporta izdevumiem - 97,1 miljons latu - nav iespējams ar izdevumu optimizācijas palīdzību atrast vairāk kā 12 miljonus latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!