Foto: DELFI
Saeima ceturtdien, skatot galīgajā lasījumā grozījumus Autopārvadājumu likumā, neatbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) atkārtoti iniciētos priekšlikumus, kuri vērsti uz neregulāro pasažieru pārvadājumu ierobežošanu.

Saeima noraidīja SM parlamentārās sekretāres Danas Reiznieces priekšlikumu papildināt likumu ar terminu "pasažieru pārvadājumi pēc pasūtījuma", par tādiem saucot pasažieru pārvadājumus Latvijas teritorijā, kas tiek veikti, pārvadājot pēc pasūtītāja vai pārvadātāja iniciatīvas iepriekš nokomplektētu pasažieru grupu ar noteiktu brauciena mērķi.

Par Reiznieces priekšlikumu nobalsoja 30 deputāti – "Par labu Latviju" un VL-TB/LNNK frakcijas pilnā sastāvā, vairums Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) un pie frakcijām nepiederošais Visvaldis Lācis.

Savukārt pret bija 59 deputāti - no "Vienotības" un "Saskaņas centra" (SC), kā arī ZZS pārstāvji Aija Barča, Aivars Dronka, Jānis Klaužs un Oskars Zīds. Atturējās seši deputāti: ZZS pārstāvji Andris Bērziņš (Vidzeme), Māris Dzelzskalns, Rihards Eigims un Guntis Rozītis, kā arī Klāvs Olšteins (V) un Sergejs Dolgopolovs (SC). Līdz ar to balsojams vairs nebija Reiznieces priekšlikums, kas paredzēja, ka pārvadājumu pēc pasūtījuma mērķis nevar būt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana.

Jau vēstīts, ka līdzīgus priekšlikumus Saeima noraidīja jau martā, skatot grozījumus otrajā lasījumā. SM rosināja grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem plānots ierobežot nelegālos pasažieru pārvadājumus, ko veic juridiskas un fiziskas personas ar autobusiem vai mikroautobusiem, "nolasot" pasažierus pieturās pirms regulārajiem reisiem.

SM skaidroja, ka nelegālie pārvadātāji, kas uzdodas par neregulāro reisu veicējiem, brauc tikai rentablajos maršrutos un atņem pasažierus regulārajiem pārvadātājiem, kuriem ne tikai jāapkalpo nerentablie maršruti, bet arī jāved pasažieri, kuriem pienākas braukšanas maksas atlaides. Savukārt regulārajiem pārvadātājiem radītie zaudējumi jāsedz no valsts budžeta vai arī jāslēdz kādi maršruti.

Savukārt autotransporta kompānijas, kas nodrošina neregulārus iekšējos pasažieru pārvadājumus, lūdza Saeimu saglabāt viņu biznesu un neatbalstīt grozījumus. Pēc pārvadātāju domām, gatavotie labojumi vērsti uz neregulāro pasažieru pārvadājumu sfēras iznīcināšanu, kā iepriekš tas tika izdarīts ar regulārajiem pasažieru pārvadājumiem ārpus pamata maršruta, kurus valsts nedotēja, teikts pārvadātāju paziņojumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!