"Ford Motor Company" parakstījusi galīgu vienošanos par "Jaguar" un "Land Rover" zīmolu pārdošanu Indijas firmai "Tata Motors Ltd." Darījuma summa ir 2,3 miljardi dolāru, kas ir mazāk kā puse no summas, ko pats "Ford" samaksāja par šīm kompānijām, ziņo CNN.
Darījumu plāno pabeigt līdz šī gada jūlijam. "Tata" vadošais auto analītiķis V.G. Ramakrišnans teicis, ka kompānija apzinās "Jaguar" finansiālās grūtības, bet viņš paredz, ka tuvāko divu gadu laikā sagaidāmi ienākumi.

Oficiālajā paziņojumā teikts, ka šī transakcija ir "Jaguar" un "Land Rover" biznesa stratēģisko iespēju izpētes augusta lēmuma kulminācija, jo kompānija galveno uzmanību koncentrē uz savu pamata zīmolu "Ford".

Bez jau minētajiem 2,3 miljardiem dolāru pēc darījuma noslēgšanas "Ford" vēl aptuveni 600 miljonus ieguldīs "Jaguar Land Rover" pensijas fondā. Šī darījuma ietvaros "Ford" turpinās piegādāt "Jaguar" un "Land Rover" automašīnu rezerves daļas un tehnoloģijas.

"Tas ir labs darījums," paziņojis "Ford" viceprezidents Lūiss Buts. "Esmu pārliecināts, ka jaunie īpašnieki turpinās produktu uzlabošanu, kas veiksmīgi aizsākta pēdējos gados."

1989. gadā kompānija "Ford" iegādājās "Jaguar" par 2,5 miljardiem dolāru, bet 2000. gadā "Land Rover" par 2,73 miljardiem.

Jau ziņots, ka šī gada janvārī kompānija "Tata Motors" Indijas lielākās autoizstādes laikā paziņojusi par pasaulē lētākās automašīnas izgatavošanu. Modelis "Tata Nano" tiks tirgots par 100 000 rūpijām jeb 2 500 dolāriem (aptuveni 1 300 latiem), padarot attīstības valstu automobilizāciju daudz vienkāršāku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!