Foto: RIA Novosti/Scanpix
Krievijā pie Tjumeņas pilsētas pirmdienas naktī nogāzās pasažieru lidmašīna ar 43 cilvēkiem, no kuriem 31 gājis bojā un 12 izdzīvojuši, paziņoja Ārkārtas situāciju ministrija.

Lidmašīnā bija 39 pasažieri un četri apkalpes locekļi. Visi bija Krievijas pilsoņi, tostarp 33 no Tjumeņas apgabala, seši no Hantu-Mansu autonomā apvidus un pa vienam no Omskas, Tveras, Sahalīnas apgabaliem un Adigejas Republikas.

Viens no bojāgājušajiem nomira, kad ar helikopteru tika evakuēts uz slimnīcu. Starp bojāgājušajiem bija bērni. Visi apkalpes locekļi - divi piloti un divi stjuarti - ir gājuši bojā.

Tjumeņas apgabala gubernators Vladimirs Jakuševs pirmdien izsludināja apgabalā trīs dienu sēras no trešdienas līdz piektdienai.

Bojāgājušo atpazīšanas procedūra notiks otrdien.

Katastrofā izdzīvoja 10 vīrieši un divas sievietes, un visu izdzīvojušo veselības stāvoklis ir smags. 11 izdzīvojušie ir aizvesti uz slimnīcu Tjumeņā, un viens - uz slimnīcu Patruševas ciematā.

Vēstuli, kurā izteikta līdzjūtība Krievijas tautai un katastrofā bojāgājušo tuviniekiem, Krievijas Federācijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam nosūtījis Latvijas Valsts prezidents Andris Bērziņš, informē prezidenta kancelejas preses dienests.

Aviosabiedrības "UTair" lidmašīna ATR-72, kas bija izlidoja no Tjumeņas Roščinas lidostas uz Surgutas pilsētu, nogāzās pulksten 5.44 pēc Maskavas laika (4.44 pēc Latvijas laika) 45 kilometrus no Tjumeņas pilsētas. Pēc nogāšanās lidmašīna aizdegās, bet ugunsgrēks tagad ir nodzēsts.

Glābēji pēc ierašanās katastrofas vietā atrada dažus izdzīvojušus pasažierus, kas ir guvuši nopietnas traumas un apdegumus.

Lidmašīnas atlūzas atrodas divus kilometrus no autoceļa pie Gorkovkas ciema.

Krievijas Izmeklēšanas komiteja saistībā ar šo aviokatastrofu ir ierosinājusi krimināllietu par lidaparāta ekspluatācijas noteikumu pārkāpumu. Komitejas oficiālais pārstāvis Vladimirs Markins sacīja, ka izmeklētāji izskata vairākas versijas, bet galvenā ir tāda, ka lidmašīna nav bijusi tehniskā kārtībā. Izmeklētāju iztaujātie aculiecinieki sacīja, ka lidmašīnas krišanas laikā no dzinēja izplūduši dūmi. Šo versiju apstiprina arī tas, ka piloti drīz pēc pacelšanās mainījuši lidmašīnas kursu un devušies atpakaļ uz Tjumeņas lidostu, uzsvēra Markins.

ATR-72 ir divdzinēju turbopropelleru lidmašīna, kas paredzēta līdz 74 pasažieru pārvadāšanai vienā klasē vidējos attālumos un kuru vada divi piloti.

Avarējusī lidmašīna agrāk bija piederējusi Somijas aviosabiedrībai "Finnair", bet pēc tam - Igaunijas aviokompānijai "Aero Airlines", kura to pārdeva "UTair", pirmdien ziņoja Somijas laikraksts "Ilta-Sanomat", atsaucoties uz interneta vietni Airfleets.net.

Lidmašīna tika uzbūvēta 1991.gadā un veica pirmo lidojumu 1992.gada 20.oktobrī. Somijas nacionālā aviosabiedrība "Finnair" nopirka šo lidmašīnu 1998.gadā no firmas "Transasia Airwaysilt", un lidmašīna ar reģistrācijas zīmi OH-KRL sāka regulārus reisus 1999.gada 1.janvārī. 2003.gada laineri ieguva Igaunijas kompānija "Aero Airlines", un tam tika piešķirta reģistrācijas zīme ES-KRL.

"Aero Airlines" 2008.gada 23.jūlijā pārdeva lidmašīnu firmai "UTair", un lidmašīnai tika piešķirta reģistrācijas zīme VP-BYZ. Kopš ekspluatācijas sākuma 1992.gadā tā nolidojusi 35 tūkstošus stundu.

Pēdējā pilnā tehniskā apkope lidmašīnai tika veikta 2010.gadā Vācijā, bet kārtējā plānveida tehniskā apkope - šī gada februārī Tjumeņā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!