1. Rīsi un citi graudu produkti, maize, miltu izstrādājumi;
2. Dārzeņi, augļi;
3. Gaļa, putns, zivs, olas, piens, jogurts, siers;
4. Ēdieni, kam pievienoti tauki un cukurs.

Vairāk ieteicams mēģināt katru dienu ēst produktus no pirmajām trim grupām. Uztura pamatam vajadzētu sastāvēt no graudu produktiem un maizes izstrādājumiem, kas apmierina lielāko daļu organisma vajadzību pēc ogļhidrātiem. Piemēram, rīsi lielā daudzumā satur kombinētos ogļhidrātus, kas nepieciešami muskuļu spēku uzturēšanai.

Savukārt dārzeņi un augļi ir būtiski vitamīnu un minerālu avoti. Īpaši derīgi ir tumši zaļie lapu dārzeņi un arī pākšaugi (tie satur daudz olbaltumvielu). Tikai lieto dārzeņiem pēc iespējas mazāk eļļas, majonēzes un citus aizdarus!

Centies dot priekšroku nevis konservētiem, bet gan svaigiem augļiem: pēdējos ir mazāk cukura un vairāk šķiedrvielu. Dzer 100% sulas, nevis nektārus ar ūdens un cukura piedevu!

No piena produktiem īpaši veselīgi ir - kefīrs, piens un jogurti ar pazeminātu tauku saturu, rjaženka un netrekns biezpiens. Arī siers ir kalcija avots: izvēlies šķirnes ar zemu tauku procentu.

Cilvēka uzturā gaļa kalpo par vienu no galvenajiem pilnvērtīgu olbaltumvielu avotiem. Gaļa tāpat satur virkni minerālvielu: kāliju, kalciju, magniju, fosforu, nātrija hlorīdu, dzelzi un citus. Ogļhidrātu gaļā ir maz.

Uzturvērtības ziņā no gaļas neatpaliek zivs. Pateicoties zivs irdenajiem un mīkstajiem audiem, organisms to viegli pārstrādā. Zivs olbaltumvielas ir pilnvērtīgas, bet tauku, salīdzinot ar gaļu, tajā ir daudz mazāk. Zivs satur ievērojamu daudzumu A un D vitamīnu, un mikroelementu saturs tai ir bagātīgāks nekā gaļai.

Kas attiecas uz piramīdas “virsotni”, tad to var pilnībā izslēgt no uztura: pārējā pārtikā jau tā ir pietiekami daudz tauku un cukura.