Brazīlietis ar lielām grūtībām sestdienas kvalifikācijā iekļuva otrajā kārtā, kur bija pats lēnākais un 16.starta vietu ieguva tikai pateicoties Luisa Hamiltona sodam. Neskatoties uz lielisko startu, Masa sacīkstē nespēja progresēt attiecībā pret savu starta pozīciju un finišēja nožēlojamā 15.pozīcijā.

Turklāt viņš pamanījās nopelnīt 'drive through' sodu par dzelteno karogu neievērošanu (aktivizēta DRS sistēma). Ja salīdzinām Masas sniegumu ar Alonso, tad aina kļūst vēl bēdīgāka – kamēr spānis cīnījās par uzvaru, Masa viņam zaudēja apli un sacīkstes ātrākais apļa laiks brazīlietim bija vairāk kā sekundi lēnāks nekā Alonso.

Šobrīd Fernanso Alonso dala pirmo vietu pilotu čempionātā ar Sebastianu Fetelu, bet "Ferrari" komanda Konstruktoru kausā atrodas tikai ceturtajā pozīcijā un Felipe Masa ir nopelnījis tikai divus no vienības 63 punktiem. Nenoliedzami tik sīvas sāncensības apstākļos "Ferrari" komanda ir nepieciešami divi piloti, kas izcīna pietiekami daudz punktus, lai finišētu sev atbilstošā (TOP2) vietā Konstruktoru kausā, kas turklāt tiks atalgota ar papildus ienākumiem.

"Mums ir ārkārtīgi nepieciešami šie (neizcīnītie) punkti, lai cīnītos par Konstruktoru kausu," eļļu Masas atlaišanas ugunī pielēja arī "Ferrari" boss Stefano Domenikalli. "Mēs sagaidām, ka Felipe reaģēs nekavējoties un strauji atgūsies pēc šīs neveiksmīgās nedēļas nogales. Jau sākot ar Monako GP posmu."

Kurš varētu nomainīt Masu?

Par to, kas varētu nākt Felipes Masa vietā, izskan dažādas versijas – dažas no tām ļoti ticamas, bet cits visai dīvainai. Pie pēdējām būtu jāpieskaita abu F1 veterānu Rubensa Barikello un Jarno Trulli pieminēšana "Ferrari" otrā pilota sakarā. Abiem noteikti nebūtu iebildumu atgriezties F1 un turklāt vēl "Ferrari" sastāvā, tomēr komandai šobrīd vajag nevis 20 gadu pieredzi, bet tūlītēju sniegumu un punktus – līdz ar to pretendents jāmeklē starp esošajiem pilotiem.

Reālākais scenārijs, protams, ir Serhio Peresa, kurš ir "Ferrari" jauno braucēju programmas līderis, izsaukšana no "Sauber" vienības. Par to, ka "Ferrari" komandai Peress ir īstais šaubu gandrīz nav, bet vai Peresam šajā karjeras posmā būtu veselīgi sezonas vidū doties uz Maranello nometni – par to nav pārliecības, jo tur likmes ir citas un psiholoģiskais spiediens arī, līdz ar to meksikānim ir ko zaudēt. Tomēr šāda scenārija iespējamību apstiprina arī Adriana Zutila, kurš šogad ir bez pilota vietas, paviesošanās "Sauber" boksos Spānijas GP laikā – vai Peters Zaubers jau noskata Peresa aizstājēju?

Otrs risinājums varētu būt talantīgā Pola di Restas nopirkšana no "Force India" komandas, kura tālredzīgi ir tikusi pie diviem jauniem un talantīgiem pilotiem un gaida iespēju viņus pārdot lielajām komandām. Turklāt "Force India" ir ko likt vietā – vienības trešais pilots ir bijušais GP2 pilots Žils Bjanki, kas šogad startē F-Renault 3,5 čempionātā un turklāt ir "Ferrari" jauno pilotu akadēmijas biedrs un viņa menedžeris ir Nikolā Tods, kurš pieskata arī Felipes Masas karjeru.

Lai situāciju vēl vairāk samudžinātu, atgādināšu arī Sera Džekija Stjuarta izteikumus pirms Spānijas GP posma. Pola di Restas slavenais tautietis paziņoja, ka jaunais skots būtu ideāls kadrs "Ferrari" komandai esošajā situācijā.

Secinājums – Felipes Masa karjera ne tikai "Ferrari", bet arī Formulā 1, karājas mata galā un tikai fenomenāls sniegums Monako GP varētu viņa atlaišanu uz laiku atlikt. Pēdējos piecos Monako GP posmos Masas kontā ir divas trešās vietas, divas ceturtās vietas un pērn izstāšanās pēc sadursmes ar Luisu Hamiltonu.