Foto: AFP/Scanpix
Latvijas kamaniņu sporta komanda nedēļas nogalē devusies uz treniņiem Vācijas trasēs Vinterbergā un Kēnigszē, bet pēcāk paredzēts ceļš uz jaunās Pasaules kausa izcīņas pirmajām sacensībām Insbrukas trasē Austrijā, informē Latvijas Kamaniņu sporta federācija (LKSF).

Jaunās sezonas pirmais Pasaules kausa posms 29. un 30.novembrī notiks Insbrukā. Uzreiz pēc tam sportisti dosies uz diviem posmiem Ziemeļamerikā.

"Nevaru teikt, ka abās vietās man ir kāda konkrēta virāža vai taisnīte, kas būtu jāpieslīpē. Ir jācenšas pareizi izbraukt visa trase, lai uz Pasaules kausa posmu nebūtu neviena nezināmā," pirms došanās uz treniņiem Vācijā paudusi Elīza Tīruma.

"Vinterbergas trase līdz šim nav sagādājusi lielas problēmas. Ir tikai pāris vietas, kuras vajadzētu pieslīpēt - piemēram, otrā virāža. Tā ir vieta, kas nekad nav lutinājusi ar laikapstākļiem, tāpēc ceru, ka šī reize varētu būt izņēmums un mums izdosies aizvadīt pilnvērtīgus treniņus ar kvalitatīvu ledu. Tas ir ļoti svarīgi, lai saprastu, kurš slidu pāris būs vispiemērotākais sekmīgam startētam Pasaules kausa posmā," piebilst Kristaps Mauriņš. "Savukārt Kēnigszē ir viena no skaistākajām vietām. Iespaidīgi kalni, starp kuriem ir ezers. No šiem dabas skatiem var smelties spēku nākamajiem treniņiem. Runājot par trasi, nākas atzīt, ka tā ir ļoti viltīga un līdz šim sagādājusi daudz problēmu. Viena no lielākajām klupšanas vietām ir apļa izeja. Šī būs tā reize, kad man ar to jātiek galā."

"Katru gadu trases mazliet mainās, tāpēc šobrīd ir grūti pateikt, kur būs klupšanas akmens šogad. Arī tehnika ir citādāka. Jābrauc un jāskatās. Ļoti ceru, ka laika apstākļi Vinterbergā būs pateicīgāki, nekā visās iepriekšējās reizēs," izcēlusi arī Ulla Zirne.

"Visās trasēs svarīgi ir paši pirmie braucieni. Ja uzķers, tad aizies. Ja ne, tad var cīnīties vēl pāris braucienus, kamēr viss izdodas. Vinterbergā svarīgākais ir izbraukt augšējās virāžas un lejā "ritmus"," uzskata Artūrs Dārznieks. "Runājot par Kēnigszē - interesanta, bet sarežģīta trase. Svarīgākais ir izeja no ceturtās virāžas un aplis ar "šūpolēm". Man ir jaunas kamanas, un pagaidām ar tām esmu braucis tikai Siguldas trasē. Tāpēc līdzi ņemšu arī pagājušā gada kamanas. Vinterberga kā jau Vinterberga - vienmēr apmākušās debesis. Pilnīgs pretstats Kēnigszē, kas ir viena no superīgākajām vietām ar apbrīnojamiem dabas skatiem."

"Vinterbergas trasē mūsu ekipāžai visnepateicīgākā virāža ir devītā un lejas "ritmi". Domāju, ka šogad ieviesīsim skaidrību tajās vietās, jo esam uztaisījuši stabilākas kamanas. Savukārt Kēnigszē mums problēmas sagādā apļa izeja un tā saucamās "šūpoles"," piekrīt Pēteris Kalniņš.

"Analizējot pagājušā gada rezultātus, secināju, ka Vinterberga ir tā trase, kura mums visiem sagādājusi zināmas problēmas. Visvairāk sportisti kļūdījušies tā saucamajā aplī. Kas ir pie vainas? Protams, vieglākais ir teikt, ka vainīga tehnika, ledus vai sliktie laikapstākļi. Visgrūtākais ir ieskatīties sevī. Lielākajai daļai jātiek galā ar sevi. Tad arī ledus un kamanas būs citādākas. Jāmeklē arī kāds cits regulējums kamanām, lai sekmīgāk izbrauktu apli. Patiesībā tas attiecas uz visām trasēm, kur riņķis ir trases vidusdaļā. Zaudējam ātrumu, un atgūt to ir gandrīz neiespējami. Tas arī būs galvenais uzdevums," izcēlis izlases treneris Kaspars Dumpis.

Jaunās sezonas galvenās sacensības, pasaules čempionāts, 14. un 15.februārī notiks Siguldā.

Šīgada Soču olimpiskajās spēlēs tieši kamaniņu braucēji izcīnīja divas no četrām Latvijas godalgām - Jura un Andra Šicu ekipāža bija trešā labākā divnieku sacensībās, bet Šici kopā ar Elīzu Tīrumu un Mārtiņu Rubeni izcīnīja bronzu arī komandu stafetē.

Starpsezonā no Latvijas izlases sportistiem savu karjeru noslēdzis vien pieredzējušais Rubenis, bet viņa vietā vīriešu izlasi papildinājis Riks Kristens Rozītis. Iespējams, ka divkārtējais olimpiskais medaļnieks Rubenis sezonas gaitā pievienosies Latvijas izlasei, tomēr pagaidām vēl nav zināms, kādā statusā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!