Kurus vingrinājumus labāk veikt pirms treniņa – dinamiskos vai statiskos stiepšanās?

Kurus vingrinājumus labāk veikt pirms treniņa – dinamiskos vai statiskos stiepšanās?
Foto: PantherMedia/Scanpix

Kurus vingrinājumus labāk veikt pirms treniņa – dinamiskos vai statiskos stiepšanās?

Atbild DCH Studijas fitnesa treneris Armands Sukuts.

Tas ir ļoti atkarīgs no tā, kāds ir mērķis, un ko grasāties darīt treniņā. Ja vingrojat sevis dēļ, savai veselībai, tad ieteiktu treniņu sākt ar statiskajiem stiepšanās vingrojumiem. Lēnu, mierīgu muskuļu pastiepšanu līdz vieglai sāpju sajūtai un tās noturēšanu (20-30 sek.). Pēc statisko vingrojumu izpildes var izpildīt dinamiskos stiepšanās vingrojumus, sākot ar mazākām kustību amplitūdām, pārejot uz lielākām. Dinamiskā stiepšanās būs aktīva, tāpēc vēlams pirms tam sagatavot ķermeni, šajā gadījumā ar statisko stiepšanos.

Ja esat sportists un treniņiem ir būtiska nozīme jūsu sportiskā rezultātu sasniegšanā, tad pirms treniņa ieteiktu veikt dinamiskos stiepšanās vingrojumus. Bet, pirms sākt dinamisko stiepšanos, ķermenis ir jāsagatavo. To varat veikt ar iesildīšanos (soļošana, viegli vēzieni) vai arī veikt dinamisko stiepšanos ar mazām nelielām kustību amplitūdām visam ķermenim, un tikai tad pāriet uz aktīvāku dinamisko stiepšanos.

Pirms veic dinamisko stiepšanos, ķermenim ir jābūt iesildītam, jāsagatavo ķermenis aktīvām kustībām. Dinamiskā stiepšanās efektīvāk palielinās lokanību, kā arī paaugstinās ķermeņa temperatūru pirms treniņa. Stiepšanās vingrojumi palielinās muskuļu elastību, nostiprinās saites un cīpslas, tādējādi samazinot traumatisma risku.

Ja Jūsu mērķis ir uzlabot lokanību, tad stiepšanās vingrojumus jāveic pēc iespējas biežāk, vēlams katru dienu. Dinamiskā stiepšanās būs efektīvāka. Ieteiktu stiepties pēc treniņa, kad muskuļi un saites jau būs pilnībā iesildīti. Lai noturētu vai nedaudz uzlabotu lokanību, ieteiktu veikt statisko stiepšanos 2-3 reizes nedēļā. Ne tikai patīkami atbrīvosiet muskuļus, bet arī samazināsiet muskuļu sāpes un sasprindzinājumu. Kā arī samazināsies muguras sāpes (daudziem cilvēkiem ir problēmas ar pārlieku sasprindzinātiem muguras lejasdaļas muskuļiem).


Lasītāju ievērībai: Ja vēlies nosūtīt savu jautājumu speciālistiem, raksti vēstuli redaktoram uz e-pastu fitness@delfi.lv, un atbilde tiks sniegta portālā divu nedēļu laikā.


Source info

DELFI Fitness


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl