Foto: Publicitātes foto

Krievijas neatkarīgā programma "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") samaksājusi Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) piemēroto 10 000 eiro sodu, apliecināja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Jau rakstīts, ka NEPLP piemēroja sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju".

"Doždj" gan pārsūdzējis NEPLP piemēroto 4000 eiro sodu par valodas celiņa latviešu valodā nenodrošināšanu.

NEPLP pērn nolēma anulēt apraides atļauju "Doždj". Lēmums stājās spēkā naktī uz 8. decembri, kad "Doždj" bija jāpārtrauc raidīšana Latvijas teritorijā.

Lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Lēmums pieņemts, vērtējot pārkāpumu kopumu, kas pieļauti pēdējā laikā: valsts valodas celiņa nenodrošināšana pārraidēm, Krimas attēlošana kartē kā daļa no Krievijas teritorijas, Krievijas armijas saukšana par "mūsu armiju", iespējama atbalsta paušana Krievijas armijai. Tāpat vērtēta no Valsts drošības dienesta (VDD) saņemtā informācija.

Pēc licences zaudēšanas Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) lēmusi neanulēt nodarbinātības vīzas "Doždj" darbiniekiem. Tikmēr pērnā gada nogalē toreizējais Iekšlietu ministrs Kristaps Eklons (AP), izvērtējot VDD ierosinājumu, iekļāvis tā dēvētajā melnajā sarakstā bijušo televīzijas kanāla "Doždj" raidījuma vadītāju Alekseju Korosteļevu, kurš pastāvīgi strādāj Gruzijā, bet pēc izteikumiem ēterā par atbalstu Krievijas armijas karavīriem tika atlaists.

"Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18. jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!