Foto: Shutterstock

Apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA, izvērtējot līdzšinējo sadarbības pieredzi ar transportlīdzekļu meklēšanas sistēmas "TrackGuard" izplatītājiem un apkalpotājiem Latvijā, pieņēmusi lēmumu – neatzīt "TrackGuard" sistēmu par pietiekami drošu un efektīvu transportlīdzekļu meklēšanas un atgūšanas sistēmu riska klases transportlīdzekļiem, kas tiek apdrošināti BTA.

Līdz šim BTA atbalstīja vairāku ražotāju piedāvātās transportlīdzekļu meklēšanas un atgūšanas sistēmas, kas nodrošina, ka transportlīdzeklī tiek uzstādīts raidītājs, kas pa radioviļņiem dod signālu, tādējādi ļaujot noteikt transportlīdzekļa atrašanās vietu. Izvērtējot līdzšinējo pieredzi, BTA secinājusi, ka nevienā no praksē esošajiem gadījumiem, kad transportlīdzekļos bija uzstādītas "TrackGuard" sistēmas, transportlīdzekļi netika atrasti.

Gada laikā kopš 2014. gada septembra BTA saņēmusi trīs pieteikumus par transportlīdzekļu, kas bija aprīkoti ar "TrackGuard" sistēmu, zādzībām: 2014. gada septembrī kādam BTA klientam tika nozagts 2014. gada "Lexus 450" transportlīdzeklis 69 tūkstošu eiro vērtībā, 2014. gada novembrī citam BTA klientam tika nozagts 2011. gada "BMW X3" markas transportlīdzeklis 33 tūkstošu eiro vērtībā, savukārt pavisam nesen – 2015. gada septembra beigās, kādam BTA klientam tika nozagts 2015. gada "Mercedes-Benz ML350" transportlīdzeklis, kura vērtība ir gandrīz 54 tūkstoši eiro. Neraugoties uz to, ka transportlīdzekļos bija uzstādīta meklēšanas sistēma "TrackGuard", neviens no šiem transportlīdzekļiem nav atrasts.

Jaunākā gada izlaiduma un dārgu transportlīdzekļu īpašniekus, BTA klientus, kuri savos transportlīdzekļos uzstādījuši "TrackGuard" sistēmas, apdrošinātājs aicina izvērtēt šīs sistēmas izmantošanas lietderību.

Pieaugot jaunu un dārgu transportlīdzekļu zādzību skaitam, daudz lielāka uzmanība tiek pievērsta preventīviem pasākumiem, kas ļautu mazināt iespējamo zādzības risku un veicinātu transportlīdzekļa atrašanu tā aizdzīšanas gadījumā.

Apdrošināšanas sabiedrības regulāri izvērtē transportlīdzekļu zādzību skaitu un, ņemot vērā nozagto transportlīdzekļu markas, modeļus un izlaiduma gadus, definē riska klasē iekļaujamos transportlīdzekļus. Šo transportlīdzekļu īpašniekiem tiek noteiktas papildu drošības prasības attiecībā uz transportlīdzekļa aprīkojumu, lai, iegādājoties sauszemes transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas (KASKO) polisi, būtu spēkā zādzības risks.

"Nosakot papildu drošības prasības riska klases transportlīdzekļiem, mūsu mērķis ir mazināt iespējamo zādzības riska iestāšanos. Tāpēc izvērtējam katras šādas sistēmas darbību, apkalpošanu un efektivitāti," skaidro Ivo Danče, BTA Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors.

"Ja transportlīdzekļos ir uzstādīta efektīva meklēšanas sistēma ar kvalitatīvu attiecīgās sistēmas darbību un apkalpošanu, kas nodrošina trauksmes signāla saņemšanu arī aktīvajā režīmā, proti, brīdī, kad klients pats vēl nav fiksējis transportlīdzekļa zādzību, tādējādi spējot nodrošināt operatīvu transportlīdzekļa meklēšanu, tad zādzības riska iestāšanās būtiski mazinās," norāda Danče.

"Savukārt, ja sistēma nespēj nodrošināt iepriekš minēto, kā to parāda mūsu pieredze gadījumos, kad transportlīdzekļiem bija uzstādītas "TrackGuard" sistēmas, tad uzskatām, ka šādu sistēmu izmantošana nav lietderīga un tā neattaisno sevi. No šādas sistēmas uzstādīšanas ieguvējs nav nedz klients, nedz apdrošinātājs," uzsver BTA pārstāvis.

"Rūpējoties par klientu transportlīdzekļu drošību, esam nolēmuši "TrackGuard" sistēmu vairs neatzīt par efektīvu un mūsu drošības prasībām atbilstošu sistēmu," rezumē Danče.

BTA vērš uzmanību, ka, sākot no šī gada 1. novembra, "TrackGuard" sistēma riska klases transportlīdzekļiem vairs netiek atzīta par BTA drošības prasībām atbilstošu. Šīs sistēmas uzstādīšana netiks ieteikta BTA klientiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!