Ideja par šo braucienu radās, daudz neplānojot. Aviokompānijas "Ryanair" lietotnē pamanījām aviobiļetes par pavisam lētām naudiņām un uzreiz izlēmām – ir jābrauc! Biļetes Rīga-Dublina-Rīga iegādājāmies par nieka 16 eiro.

Tā kā Īrijā nu jau vairāk nekā piecus gadus dzīvo drauga – ceļabiedra Toma – ģimene, šis mums ir pavisam ērts un mīļš galamērķis. Cik iespējas ļauj, labprāt braucam ciemos, ik reizi apskatot kādu jaunu šīs salas pleķīti.

Iepriekšējo reizi Īrijā bijām 2020. gada februārī. Manās atmiņās pēdējā ciemošanās reize bija palikusi ļoti vējaina, slapja, sniegota. Tomēr, ierodoties Dublinā, sapratu, ka nebūs tik traki. Šķita, ka Latvijā bija aukstāks.

Cik skaista bija Toma un viņa mammas atkalsatikšanās! Tik sirsnīgs, silts, ilgs apskāviens. Tik plati smaidi un emocijas. Dublinā ielidojām ap pusdiviem naktī pēc Latvijas laika. Īrijā laikrādis noteica, ka ir bez 30 minūtēm pusnakts. Līdz Kavanai, kurā plānojām pavadīt savas brīvdienas, ceļā jāpavada pusotra stunda.

Pirmās dienas veltījām, lai apskatītu Kavanu. Ceturtajā – ķērām autobusu un devāmies uz galvaspilsētu. Lai gan pagājušajā reizē, šķiet, Dublinu jau bijām izstaigājuši krustu šķērsu, tomēr bija palikusi kāda vieta, kuru nepaspējām apmeklēt.

Izbraucām agri, ap septiņiem rītā. Biļetes turp un atpakaļ uz galvaspilsētu izmaksāja 34 eiro. Salīdzinot ar summu, par kādu iegādājāmies lidojumus, šķita nedaudz sālīti.

Mūsu galamērķis bija bāka "Baily Lighthouse". Skaistais objekts atrodas tikai 17 kilometru attālumā no Dublinas. Ar sabiedrisko transportu no Dublinas centra līdz šai vietai var nokļūt aptuveni stundas laikā (40 minūtes braucot, atlikušo laiku čāpojot kājām). Cena par autobusa biļeti – nepilni četri eiro. Lai gan pašu bāku saskatīt grūti un pie tās nokļūt tuvāk – vispār neiespējami, skats uz klinšaino krastu bija burvīgs. Man patika!

Netālu no bākas atradām vēl kādu tikpat glītu, klinšainu pieturpunktu: mazais paradīzes stūrītis jeb Tiny Hidden Beach. Ceļš lejup uz šo pludmali ir stāvs un dažbrīd slidens, taču vieta ir maģiska un tās rāpšanās vērta. Tāds aizvējš, miers, klusums... vien dabas skaņas.

Dažas vietas Dublinā, kuras ir vērts iekļaut savā brīvdienu ceļvedī:

• Bāka "Baily Lighthouse";
  • Dublinas pils;
  • Sv. Patrika katedrāle;
  • "The Brazen Head" – vecākais bārs Dublinā;
  • "The Temple Bar" – iespējams, instagramīgākais bārs Dublinā.

Ap pulksten septiņiem vakarā sēdāmies autobusā, lai atgrieztos Kavanā. Tālākais laiks paskrēja nemanot.

Pienāca svētdiena, kurā bijām ieplānojuši doties savā otrajā lielajā ekskursijā šo brīvdienu ceļojumā. Uz vietu, par kuru sapņoju jau kādus četrus gadus. To man caur fotogrāfijām toreiz parādīja draugs un kopš tās reizes es nespēju beigt par to jūsmot. Man tur bija jānokļūst.

Izbraucām ap septiņiem no rīta. Ceļā vienā virzienā jāpavada gandrīz četras stundas.

Mohēras klintis. Šī bija tā vieta, kuru Īrijā ļoti vēlējos apskatīt. Un nu tas ir vēl viens ķeksis manā "travel bucket list". Šķiet, ka viena no iespaidīgākajām vietām, kur vispār esmu bijusi. Ar fotogrāfijām un video to ir tik grūti nodot. Tā dabas varenība, tas skaistums, tie klinšu apmēri! 14 kilometru garumā, 214 metru augstumā. Un, ziniet? Šīs nemaz nav lielākās klintis Īrijā. Gar klinšu malu staigājām gandrīz četras stundas. Pa vidu paņēmām pauzīti, lai iestiprinātos kafejnīcā. Ieejas maksa, lai apskatītu klintis: 10 eiro.

Te daži cipari un fakti par Mohēras klintīm:

• Klintis stiepjas 14 kilometru garumā;
  • Tās slejas 120 metru augstumā virs Atlantijas okeāna (augstākajā vietā sasniedzot pat 214 metru atzīmi);
  • Šī ir viena no populārākajām apskates vietām Īrijā, ik gadu Mohēras klintīs ciemojas vismaz miljons cilvēku;
  • Tiek uzskatīts, ka nosaukums Moher ir cēlies no veca īru vārda "Mothar", kas nozīmē: izpostīts forts;
  • Klintīs sastopami vairāk nekā 30 000 jūras putnu;
  • Mohēras klintīs filmētas atsevišķas filmas "Harry Potter and the Half-Blood Prince" ainas;
  • Klintīs uzņemti filmas "The Leap Year" fragmenti;
  • Tāpat šī ir vieta, kur filmēts "Maroon 5" dziesmas "Runaway" klips.

Divas dienas vēlāk bija pienācis laiks doties mājās. Ap pulksten diviem devāmies uz autobusu, lai dotos uz Dublinas lidostu. Autobuss kavējās gandrīz pusstundu – domājām, ka esam nokavējuši un nekur netiksim. Tomēr beigās viss atrisinājās.

Lidostā bijām laicīgi, divas stundas pirms pacelšanās gaisā. Devāmies iestiprināties uz turpat esošo "Burgerking", bet aizsēdējāmies un gandrīz nokavējām iekāpšanu lidmašīnā. Un tas viss vienā dienā! Pirmo reizi biju tik tuvu lidojuma reisa nokavēšanai. Visi pasažieri jau bija lidmašīnā, geita durvis – aizvērtas! Lidostas darbiniece mūs sagaidīja, vēja ātrumā pārbaudīja dokumentus un tehniskais darbinieks pavadīja līdz lidmašīnai. Sajūtas – kā filmā. Tā kā manas somas svars, pieļāvu, bija pārsniedzis atļauto, sev virsū biju plānojusi savilkt vairākas apģērbu kārtas, bet nepaguvu – visi apģērbi un vēl papildus fotosoma steigā bija sakrauti uz manas rokas. Bet tas šoreiz nevienu neinteresēja. Saņēmām laba ceļavēja vēlējumus un cēlāmies spārnos.