Šonedēļ ilggadējais Baltkrievijas vadītājs Aleksandrs Lukašenko viesojās oficiālajā vizītē rūpnīcā "Motovelo", kā vadība viņam demonstrēja jaunāko "Minsk" motociklu ar 650 kubikcentimetru motoru. Rūpnīcas direktors Nikolajs Dadutjko apgalvoja, ka viņa darbinieki izstrādājuši dizaina projektu, dizaina ideju, komplektāciju un montāžu no citu ražotāju piegādātajām detaļām. Tomēr patiesībā pilnīgi viss šim motociklam ir ķīniešu, kas sadusmojis Lukašenko.

Jau šī motocikla demonstrācijas sākumā Lukašenko uzreiz prasīja – kas šajā motociklā ir baltkrievu pašu? Rūpnīcas direktors atzina, ka itin viss ir ķīniešu – pat riepas, kaut arī Baltkrievijā ir gumijas ražotne. "Motovelo" vadītājs taisnojās, ka strādā atbilstoši esošajai tirgus konjuktūrai un iespējamo sankciju gadījumā Baltkrievijā sākšot darīt visu paši. Lukašenko uz to iebilda, ka ir jāizbeidz imports, neskatoties uz šobrīd labajām attiecībām ar Ķīnu, un jāsāk kaut vai motocikla dubļusargi izgatavot pašiem, jo "ķīnieši sāka ar āmurīti uz savas kājas ceļa locīt bleķi".

"Mums ir jārada pašiem savs! To man vajag, nevis tās tavas ievestās detaļas. Mēs jau esam atēdušies to importu!" rūpniekus strostē Lukašenko.

Šajā Baltkrievijas prezidenta administrācijas publicētajā video acīgākie moto entuziasti pamanījuši, ka patiesībā it kā jaunais "Minsk" motocikls ir viens pret vienu ar ķīniešu "Mash X-Ride Classic" – pat modeļa nosaukums ir vienāds, tikai "Mash" markas uzlīmes vietā ir "Minsk". Šī modeļa "Mash" motocikls Latvijā maksā 6400 eiro.

Tāpat Baltkrievijas vadītājam rūpnīcā tika parādīts modernizēts "Minsk" motocikls ar blakusvāģi, kam komponenšu lokalizācija esot 20%, bet pārējais arī ir no Ķīnas. "Skaidrs, pagaidām pie jums nav ko skatīties… Tas nav darbs! Šāds darbs nevienam nav vajadzīgs," vizīti "Motovelo" rūpnīcā rezumēja Lukašenko.

Atgādinām, ka pirms pieciem gadiem Lukašenko aicināja Baltkrievu inženierus radīt pašiem savu elektromobili konkurencei ar "Tesla", nevis testēt ķīniešu modeļus adaptēšanai. Šo piecu gadu laikā par baltkrievu pašu izstrādātu elektromobili pagaidām nekas nav dzirdēts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!