Foto: Publicitātes attēli

Satiksme ir jebkuras lielpilsētas galvenā problēma, jo tā ievērojami ietekmē ne tikai cilvēku nokļūšanu no viena punkta uz citu, bet arī uzņēmējdarbību, tostarp kurjeru pakalpojumu sniedzējus. Lai meklētu risinājumus, būtiski pārskatīt darbības modeļus un veikt atbilstošas investīcijas.

Pētījumi liecina, ka satiksme rada problēmas jebkurā gadalaikā un sastrēgumi izraisa kavēšanos un pagarina ceļā pavadīto laiku. Īpaši tas novērojams svētku sezonā, kad satiksmes traucējumi ir vēl lielāka problēma, jo cilvēki ne tikai cenšas pagūt paveikt visus iekavētos darbus, bet arī doties uz saviem galamērķiem, tādējādi veidojot drūzmēšanos kā lielveikalos, tā arī uz ceļiem. Diemžēl, šādiem sastrēgumiem ir arī traģiskas sekas, ko pierāda Amerikas Savienoto Valstu Transporta departamenta apkopotā informācija, kas norāda, ka aptuveni 100 miljoni amerikāņu ceļo Ziemassvētku un Jaungada brīvdienās, tādējādi bojāgājušo skaits svētku sezonā mēdz pieaugt pretstatus ierastajām brīvdienām.

Arī Baltijas valstīs novērotas līdzīgas tendences, lai gan iedzīvotāju skaits ir ievērojami mazāks. Ik dienu strādājot ar klientiem, kuriem nepieciešams piegādāt dažāda izmēra un komplektācijas pakas, esam konstatējuši, ka lielākajās pilsētās, piemēram, Rīgā, galvenā problēma ir tilti, kas savieno vienu upes daļu ar otru. Uz tiem ir gan problemātiska uzbraukšana, gan arī pārvietošanās kopumā, jo veidojas satiksmes "sabiezējumi", kas ievērojami palēnina kurjeru darbu, tātad pastāv būtisks risks, ka paku piegāde var nenotikt laikā, kas var rezultēties neapmierinātībā un sliktās atsauksmēs.

Vairākas sezonas vērojot notiekošo Rīgā, pieņēmām lēmumu, ka nepieciešams jauns risinājums, jo ar paku termināli, kas izvietots Mārupē, realizēt veiksmīgu darbību ir sarežģīti. Vislielākās problēmas radās svētku, tostarp pirms Ziemassvētkiem, jo gan pandēmijas dēļ, gan arī iedzīvotāju ieradumu dēļ, ievērojami palielinās pirkumu skaits internetā, kas, protams, nozīmē, ka tos nepieciešams piegādāt.

Lai gan rūpīgi strādājam pie tā, lai optimizētu maršrutus, izvēloties arī piemērotākās aplikācijas efektīvai klientu sasniegšanai, tostarp izvairoties arī no sastrēgumiem, sapratām, ka nepieciešams kāds veiksmīgāks risinājums. Tāpēc, veicot papildu izpēti un dažādu līdzvērtīgu uzņēmumu modeļu analīzi, nolēmām, ka nepieciešams veidot vēl vienu termināli, tādējādi palielinot termināļu skaitu Rīgā līdz diviem. Jaunā struktūrvienība arī atrodas Pierīgā jeb Rumbulā, tādējādi nodrošinot savlaicīgu paku piegādi Daugavas labā krasta iedzīvotājiem Vidzemes un Latgales priekšpilsētās. Savukārt Mārupē izveidota jauna šķirošanas līnija, investējot 1,5 miljonus eiro, lai nodrošināti pēc iespējas efektīvāku un savlaicīgāku darba norisi, palielinot jaudu 2,5 reizes.

Vēl papildu strādājam pie tirgus izpētes, lai saprastu mūsu klientu vajadzības un galvenos priekšnoteikumus paku servisa pakalpojumu sniedzēju izvēlei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!